*
designed by Viva La Echo
   
 
 
 
 
   
 
15 prispevkov • Stran 1 od 1
 
 
Bruc
Uporabniški avatar
bodoča legenda


Prispevkov: 657
Pridružen: 07 Feb 2006, 11:16
Kraj: Tolmin - Šmarje Sap


Odgovor Objavljeno: 19 Jan 2015, 09:19 

Vsi vemo, da vsak doma išče nek svoj ''perfect sound'', menja ojačevalce, kitare, efekte,... Potem hitro ugotoviš, da se je treba že v bendu prilagoditi, da vsaj na vajah sound zveni kolikor toliko enotno. In nato pride tukaj še zadnja faza - koncert - ki je seveda, najpomembnejša. Torej vprašanje: kaj/kako nastaviti zvok, da bo na koncertu zvenelo najbolje? Koliko lahko dejansko kitarist (sploh če sta dva v bendu: ritem+solo) sploh vpliva na zvočno sliko na koncertu? Je tukaj vse odvisno samo od tonca? Kako nastaviti zvoke ritem in solo kitarista - da imata oba čimbolj podoben zvok ali en svetel, drug temen? Je ''iskanje svetega grala/zvoka'' sploh pomembno, če ti na koncu tonc naredi drugačno sliko, kot si si jo sam zastavil v bendu?
Upam, da sem razumljivo zastavil temo. Upam na čimvečji odziv predvsem tistih, ki imate izkušnje z ozvočevanje.
 
 
 
 
Metropolis
Uporabniški avatar
od petručija ata


Prispevkov: 4784
Pridružen: 13 Mar 2006, 00:41
Kraj: Koper


Odgovor Objavljeno: 19 Jan 2015, 18:07 

1. stvar, ki jo (vsaj) kolega Diodibuh vedno poudarja, je: TONC NAJ BO ČLAN BENDA. Razmerje v stilu:"jaz imam popoln zvok na odru, dol mi ga pa tonc zjebe", je uničujoče za oba. :) Sodelovanje je ključ do uspeha.
Seveda to vsaj v začetni fazi najbrž ni možno (ker vsi bi radi vsaj na začetku bili glasbeniki, tonc pa noben laughhard ), zato je na koncertih oz. na tonskih vajah potrebna velika mera sodelovanja in pogovarjanja. Te veščine skoraj noben mlad bend ne obvlada (pa tudi marsikater star tonc ne. :D)

2. Kitarist v bendu se mora zavedat, da je zgolj kitarist V BENDU. Zvenet mora CEL BEND, ne samo kitarist. Tukaj se neizkušenost v glavnem sliši. Da bend zvočno deluje kot celota, so potrebne izkušnje. To fazo se sicer lahko preskoči ali s producentom ali s kvalitetnim toncem, ki bendu svetuje, kako nastavit zvok posameznih inštrumentov. Že nivo različnih klaviaturskih zvokov je lahko precejšen pain in the ass...

3. Res je: eno je igrat doma, brskat po forumih in brat, kako Soldano trga gate. Drugo pa je igrati že na vajah in potem še na koncertih. Pavšalnih pravil v smislu tvojega vprašanja "Kako nastaviti zvoke ritem in solo kitarista - da imata oba čimbolj podoben zvok ali en svetel, drug temen?" ni. Enim bendom paše tako, drugim drugače, definitivno pa je potrebno malo experimentiranja in prilaganja.
Težko daš v en bend 2 Bora Zuljana, npr., ker imata oba Bora nek svoj sound, svoj karakter, prepoznaven "pečat", od katerega najbrž ne bosta kaj dosti hotela odstopat. :mrgreen:

4. Res se splača potrudit, da si zvok najprej pri sebi (seveda z mislimi tudi do svojega benda) poštimaš, kot je treba. Ni pa to z danes na jutri. Izkušnje tukaj odigrajo precejšnjo vlogo. Seveda dobra oprema veliko pripomore, o tem ni dvoma.

moja 2 centa mafijc_
 
 
 
 
nordic
one man band


Prispevkov: 58
Pridružen: 06 Nov 2013, 09:54

Odgovor Objavljeno: 20 Jan 2015, 01:00 

Res bi lahko dal v band dva Bora Zuljana, se ne hecam. Skupaj bi šla pa težko.

Eden je tisti, ki ga tukaj vsi poznate, drugi pa je IZREDEN klasični kitarist, študiral pri Dušanu Bogdanoviču, tu se pa že govori o muziki z veliko začetnico.

P.s. kdor ima rad Stefanovskega, naj preveri Tadiča, Bogdanoviča in tudi Zuljana, balkanski melos na klasičen način, oz. zaigran s klasično kitaro.

Se opravičujem za netematski vpad.
 
 
 
 
Metropolis
Uporabniški avatar
od petručija ata


Prispevkov: 4784
Pridružen: 13 Mar 2006, 00:41
Kraj: Koper


Odgovor Objavljeno: 20 Jan 2015, 15:39 

Poznamo, poznamo. ;)
 
 
 
 
roxxx
Uporabniški avatar
reverb fanatik


Prispevkov: 437
Pridružen: 08 Okt 2011, 17:16
Kraj: Ce/Lj


Odgovor Objavljeno: 21 Jan 2015, 23:12 

Meni se zdi da je glih to razmerjem med bandom pa toncem pomembno. Ponavadi se da vse dogovorit oz. skompenzirat stvari, da je za vse najboljše. Je pa res, da včasih kdo pretirava oz. pametuje s kakšno stvarjo in se potem tudi to razmerje poruši, posledično tudi sound. Krivi se pa itak iz strani tonca bend, iz strani benda pa tonca:D

Me pa moti to, da se na koncertih ne dela tonske oz. nardi tonsko 1 band in potem vsak band samo soundcheck pred špilom (časa je pa ponavadi pred špilom za 5 tonskih), s temi soundchecki imam same slabe izkušnje, ravno zaradi tega ker si v tistih 10, 15 min težko porihtam sound, da je vredu z placom kjer igraš, z ostalimi člani benda in pa toncem.
 
 
 
 
goran
car na kitar'


Prispevkov: 1760
Pridružen: 06 Nov 2007, 10:00
Kraj: Laško


Odgovor Objavljeno: 22 Jan 2015, 10:03 

Meni se iz mojih izkušenj zdi zelo pomembno,da se zna bend že na placu za vaje poštimat tako kot je treba.Poslušat drug drugega in nastavit nivoje tako da se vse sliši prav,tudi če ti gre na živce ko ti kdo iz benda soli pamet,ponavadi ima prav,ker te posluša iz nekega drugega kota sobe,kjer te sliši popolnoma drugače kot ti slišiš sebe.Eden od trikov je recimo da se bend na vajah postavi tako kot v živo,se pravi bobni in backline vzadaj,vsi ostali spredaj,obrnjeni vstran od bobnarja.Mi smo leta in leta vadili na tak način,naučiš se igrati na pamet,brez odvečne komunikacije z drugimi,kar je v bendu,kjer ni veliko improvizacije,ključno.In ko to situacijo prestaviš na oder,ni nobenih težav,ker itak znaš vse na pamet,tudi če se kdaj ne slišiš najbolje.In če ima bend poštiman sound že v osnovi,nima tonc nobenega velikega dela,samo nivoje nastavi.In tudi posledično imajo tonci najraje takšne bende,ker ni z njimi nobenega dela :D Zato nam je popolnoma dovolj tudi line check in ne rabimo tonske delat,ker ponavadi itak vse drugače zveni na tonski kot potem na koncertu,ker vmes še pet bendov vse prestavi naokoli po odru.Veliko smo se seveda naučili v obdobju,ko smo imeli svojega tonca,mogoče pa smo se malo tudi razvadili,ker smo mu potem začeli težit če kaj ni bilo v redu :D Aja,pa kompliciranje z monitorji se mi tudi zdi ponavadi nesmiselno,saj pri nas v Sloveniji (razen na kakšnih večjih festivalih) res ne rabiš ničesar drugega v monitorju kot vokal.Več kot se stvari nameče v monitorje,večja je zmeda,razen če imaš na odru posebej tonca za monitor miks.Iz koncertiranja po tujini smo se zelo veliko naučili,predvsem da moraš biti zelo hiter pri menjavah bendov na odru in čim manj komplicirat, če hočeš da te organizatorji še kdaj povabijo ;)
 
 
 
 
Metropolis
Uporabniški avatar
od petručija ata


Prispevkov: 4784
Pridružen: 13 Mar 2006, 00:41
Kraj: Koper


Odgovor Objavljeno: 22 Jan 2015, 10:42 

+1 thumbsup
 
 
 
 
Leon
Uporabniški avatar
Slin
Slin


Prispevkov: 8852
Pridružen: 30 Okt 2005, 20:48
Kraj: Murska Sobota / Ljubljana


Odgovor Objavljeno: 22 Jan 2015, 11:35 

goran napisal/-a:
Mi smo leta in leta vadili na tak način,naučiš se igrati na pamet,brez odvečne komunikacije z drugimi,kar je v bendu,kjer ni veliko improvizacije,ključno.

Heh, mi smo z bandom ravno v obratni situaciji - ogromno improvizacije, nujna komunikacija in dobro poštimana zvočna slika x2, ker imamo akustično in električno verzijo (plus verzijo z ozvočenim cajonom). Pomaga, če dobro poznaš svoj inštrument (zvočni razpon in dinamiko), še bolj pa pomaga, če poznaš tudi inštrumente ostalih. :peace:
Slika Slika
 
 
 
 
goran
car na kitar'


Prispevkov: 1760
Pridružen: 06 Nov 2007, 10:00
Kraj: Laško


Odgovor Objavljeno: 22 Jan 2015, 13:47 

Ja,mogoče bi moral poudarit da govorim o bendovski situaciji z dvema distorziranima kitarama ter bobni in basom.Tudi jaz imam izkušnje iz popolnoma drugačnih situacij in se seveda razlikujejo.V bendu kjer igram večinoma clean kitaro in si zvok gradim z efekti (druga kitara je akustična,bobni so precej tišji,poudarek je na vokalu,oz. besedilih),je čisto nekaj drugega.Čeprav še zmeraj velja da mora biti razmerje med instrumenti poštimano,sploh recimo pri efektih je treba pazit kako imaš nivoje nastavljene.Je pa tudi več improvizacije,včasih je celo bolje da so vaje bolj poredko,ker potem igraš dosti manj šablonsko,izogibaš se nekim floskulam,ki jih vedno uporabljaš,malo več eksperimentiraš.Seveda pa je potrebno poznati strukturo komadov :D
 
 
 
 
roxxx
Uporabniški avatar
reverb fanatik


Prispevkov: 437
Pridružen: 08 Okt 2011, 17:16
Kraj: Ce/Lj


Odgovor Objavljeno: 22 Jan 2015, 21:43 

goran napisal/-a:
Ja,mogoče bi moral poudarit da govorim o bendovski situaciji z dvema distorziranima kitarama ter bobni in basom.


Pa maš feršt za sabo potem tolko bolj odprt da se slisiš? če nimaš razen vokala v monitorju nič druga?

Mene glih to matra, ker mi vedno pravijo, da moram stišat feršt, in pol res na minimalni glasnosti špilam, posledično ne slišim iz feršta skor nič, če ni monitorjev na voljo, da bi imel sebe in drugo kitaro not, igram po filingu in tak, da gledam drugemu kitaristu vsako toliko časa pod prste če "isto" igrama:)
 
 
 
 
goran
car na kitar'


Prispevkov: 1760
Pridružen: 06 Nov 2007, 10:00
Kraj: Laško


Odgovor Objavljeno: 23 Jan 2015, 09:37 

Ja,tudi jaz sem bil velikokrat v situaciji ko stojiš pred 4x12 kišto na odru pa se ne slišiš prav,potem pa ti še tonc reče da si preglasen na odru in da se stišaš,da te bo že on spodaj dvignil :mrgreen: V tem primeru sem večkrat tudi bolj na pamet igral.Zdaj pri vas ko igrate metal in se res morate slišat da ste skupaj,potem lahko res rečeš da ti da tonc kitaro v monitor in tudi drugo kitaro za info.
 
 
 
 
Metropolis
Uporabniški avatar
od petručija ata


Prispevkov: 4784
Pridružen: 13 Mar 2006, 00:41
Kraj: Koper


Odgovor Objavljeno: 23 Jan 2015, 11:11 

Kitara v monitorju je po mojem mnenju rak rana dobrega sounda na odru. Vsaj zame. Iz monitorja praviloma vedno pride precej bolj čebelast zvok, kot direkt iz feršta, in tudi, č je ne vem kako na glas, ti to nič ne koristi, ker se toni med seboj ne ločijo čisto nič, sliši se sam šunder... V monitorju mora bit vokal, klaviature, pa občasno mal bobnov. To za bobne velja na večjih odrih.

Vsi tisti, ki imate težave s tem, da vam pravijo, da ste prenaglas in se hkrati ne slišite, je že Leon v eni drugi temi (ali par njih) podal super rešitev: stojalo za box. V takih primerih je bolje imet 2x12 box, ki si ga lahko nagneš direkt v faco, kot 4x12 kišto, ki je statična in po možnosti takoj za ritjo.

Najbolj optimalna rešitev pa je, da ima vsaj pevc in-ear in ga boli đoko, kolk ma kitarist feršt na glas... V predpostavki, da tudi tonca glasnost ne moti. Še bolj optimalno pa je, da je cel bend na in-ear. :mrgreen:

Pa še to, kar je bilo nazadnje rečeno: ja, jebiga, treba se je navadit tudi na to, da se na odru nikoli ne slišiš optimalno. To pa ti NE SME pokvarit performensa in uživanja na odru. Kdor tega ni sposoben skompenzirat, naj gre raje za studijskega glasbenika. ;)
 
 
 
 
Leon
Uporabniški avatar
Slin
Slin


Prispevkov: 8852
Pridružen: 30 Okt 2005, 20:48
Kraj: Murska Sobota / Ljubljana


Odgovor Objavljeno: 23 Jan 2015, 11:24 

Kitarsko stojalo je (vsaj zame) najboljša naložba za dober zvok in to, da se slišiš na odru. Uporabljam ga s katerimkoli ojačevalcem, ki ga imam in je na koncertih stalnica. Je pa res, da je to namenjeno combo ojačevalcem (moje nenaklonjeno mnenje 4x12 boxom na majhnih slovenskih odrih sicer že poznate :twisted: :lol: ).

Slika

Kitaro v monitor pa včasih pred špilom zahtevam za ene pol minutke do minuto, samo da dobim občutek kako se kitara sliši čez ozvočenje, saj se je parkrat že zgodilo, da je bil zvok krepko presvetel in smo potem mic odmaknili od sredine zvočnika malce na stran, problem rešen. Sicer pa med samim špilom (električne!) kitare ne v monitor, sam šundr :mrgreen:

In-eara pa še nikoli nisem imel priložnosti sprobat, je pa nedvomno optimalna rešitev za to, da vsak član banda jasno sliši celotno zvočno sliko.
Slika Slika
 
 
 
 
goran
car na kitar'


Prispevkov: 1760
Pridružen: 06 Nov 2007, 10:00
Kraj: Laško


Odgovor Objavljeno: 23 Jan 2015, 12:33 

Mic za kitaro nikoli na sredino zvočnika,vsaj po mojih izkušnjah!Da bi pa imel stojalo za ojačevalec pa mi tudi ni,ker bi mi šli visoki toni,ki prihajajo direkt iz zvočnika pošteno na živce :D Že pri 4x12 imam rajši raven boks kot slanted,da mi ne prebija skoz.Sem imel recimo situacijo ko je sokitarist v bendu uporabljal 4x10 bassman combo na stojalu,oz. dvignjen na stolu in je že ko je odprl feršt na 0,1 bil preglasen proti mojemu 4x12 :mrgreen:
 
 
 
 
Leon
Uporabniški avatar
Slin
Slin


Prispevkov: 8852
Pridružen: 30 Okt 2005, 20:48
Kraj: Murska Sobota / Ljubljana


Odgovor Objavljeno: 23 Jan 2015, 13:39 

Saj ne usmeriš sredine ojačevalca v glavo, samo "rob" zvočnega snopa, da se dovolj konkretno slišiš. Po mojem mnenju je sokitarist ravnal prav, ampak 4x10 je za "pravilno" uporabo v manjših prizoriščih (beri: skoraj vsi placi v SLO) pač preveč. Bolj je problematičen ravno postavljen 4x12, ki ga potem ti ne slišiš, vse ostale v dvorani (oziroma koncertnem prostoru) pa povoziš z zvokom. nenene
Slika Slika
 
 
15 prispevkov • Stran 1 od 1
 
 
Pojdi na: