*
designed by Viva La Echo
   
 
 
 
 
   
 
17 prispevkov • Stran 1 od 21, 2
 
 
Metropolis
Uporabniški avatar
od petručija ata


Prispevkov: 4763
Pridružen: 13 Mar 2006, 00:41
Kraj: Koper


Odgovor Objavljeno: 10 Nov 2014, 12:33 

Evo, kost, izkušnje oz. mnenje naj podajo predvsem tonski mojstri:

Kako naj si kitarist optimalno nastavi zvok ojačevalca na odru (ali pa tudi v studiu)?

Sprašujem zato, ker mikrofon ojačevalca ne "posluša" 1 meter stran in meter in pol višje od izvora (zvočnika), kot ga kitarist.
Iz prakse: Kitaristi sami vemo, da je zvok čisto drugačen (bolj kričeč, svetel), če počepnemo pred zvočnik, kjer posluša tudi mikrofon...

A se zvok nastavlja z "mikrofonskega stališča" ali s kitaristovega oz. ali pozicija mikrofona (cap, edge 45° itd.) skompenzira to razliko, ki jo sliši stoječi kitarist?

Sprašujem izključno glede na zvok, ki potem pride ven skozi PA, da je potrebno čim manj eq-janja, ne dajat odgovorov, ki jih vsi poznamo, v stilu: "nastavi si tako, da se boš dobro slišal, kjer stojiš".
 
 
 
 
Jackie
Uporabniški avatar
kitarski heroj


Prispevkov: 1042
Pridružen: 04 Mar 2012, 18:19
Kraj: Pohorje


Odgovor Objavljeno: 10 Nov 2014, 23:32 

Nisem sicer tonski, ampak jaz si vedno nastavim zvok, ki pride iz speakerjev, se pravi, z "mikrofonovega stališča". To dobi mikrofon in to dobi tudi publika, bodisi prek PAja al pa brez PAja. To kar ti slišiš, ko imaš ušesa 1m nad izvorom zvoka, itak ni realno, kot si rekel.

Glede na to kak zvok maš se da dost kompenzirat s postavitvijo mikrofona, ni se pa fajn na to zanašat. Meni se itak zdi da večina tonskih pač nastavi mikrofon v samo sredino zvočnika pri 90°, kar je za moj okus ne glede na boks in amp absolutno prekričeče (razen če maš RES temen sound). Zato je fajn vedet kak sound maš na tisti kritični točki, da če ni časa in se ti to zgodi, ne zveniš ko nohti na tabli.
Ko šraufaš, je pa vredno najt kje zvočnik najbolje zveni - pri meni je to naprimer na robu med stožcem in membrano, malo pod kotom in okrog 1 palec stran od membrane. Če se le da, vljudno vprašam tonskega, da si sam majknem boks, in ponavadi v redu izpade. Sem že doživel, da so se mi ostali bendi na koncertu zahvalili za postavitev mikrofona :mrgreen:

Glede zvočnikov: ne vem zakaj in ni mi logično, ampak v boksu ima vsak izmed speakerjev različen sound. To smo sprobavali v studiu, in je res razlika ogromna. Meni osebno najboljše na mojem boksu zveni desni spodnji zvočnik, najslabše pa levi zgornji. Tako da seveda majknem spodnjega desnega.

Glede slišanja sebe pa je itak tak, da si ponavadi na milost in nemilost tonskega. Jaz sicer nisem najboljši za te štorije, ker tud pojem in v mojih monitorjih je večinoma vokal (80% vokal, 20% kitara recimo), ampak jaz si skušam obrnit boks proti svoji glavi če se le da, in malo odprem amp.

Pa še ena stvar... ta fetiš toncev, da se morjo kitaristi šraufat dol, je sicer upravičen, ker marsikdo zna pretiravat, ampak po mojih izkušnjah zveni amp na tiho ki ga "nosi" PA neprimerno bolj drekasto kot amp ki je malenkost glasnejši in manj v PAju (se pravi če čebelaš z Masterjem na 1, tolk da nekaj brni iz speakerjev bo itak šit, če pa daš recimo na 1.5 al pa 2 pa bo super pa še vedno ne bo preglasno). Spet, seveda, odvisno od konteksta.

Upam da je kaj uporabnega v tem mojem črevu :oops:
 
 
 
 
Metropolis
Uporabniški avatar
od petručija ata


Prispevkov: 4763
Pridružen: 13 Mar 2006, 00:41
Kraj: Koper


Odgovor Objavljeno: 11 Nov 2014, 00:17 

Imava podobno filozofijo. :) Jaz se ne šparam na odru. :twisted: :kitarist:

To temo sem odprl predvsem zato, ker se mi zdi ključnega pomena za zvok, veliko bolj kot npr. "true bypass, kabli, strune, trzalice, magneti..." in podobna teoretična razpredanja. Me zanimajo vaše izkušnje iz prakse oz. filozofija, kako pristopate k stvari bodisi kot kitaristi ali tonski mojstri. Dio, kje si, porkaflek!
 
 
 
 
Hammy
Uporabniški avatar
vzhajajoča zvezda


Prispevkov: 241
Pridružen: 14 Feb 2011, 05:22
Kraj: Ljubljana


Odgovor Objavljeno: 11 Nov 2014, 01:54 

Če ozvočuješ zmeraj gledaš iz mikrofonovega stališča. Sicer vsi prisegajo na sm57 in imajo to za nek standard (zvoka), ampak recimo če zamenjaš mic z nečim drugim bolj eksotičnim, še posebej z kakimi padi/switchi (govorim bolj kot ne za studio) se bo sound čist spremenil. Če določenemu kitaristu ustreza precej svetel zvok, ki pa po mnenju tonca/inžinirja ni dober oz. se ne sklada, lahko mica off-axis, zamenja mikrofon, mic oddalji itd - s tem bo kitarist vesel, ker bo lahko načeloma obdržal svoj svok pa tudi tonc, ker bo lahko (seveda v teoriji! :D) super ozvočil.

V studiju jaz ponavadi nastavim sound, nakar ga posnamem in poslušam če mi je všeč oz. kaj bi spremenil (mic, pozicijo, setting na feršu/pedalih) in potem še enkrat. To če imaš seveda čas, voljo in gear.

Live se bo pa vedno ozvočevalo direkt na zvočnik s čim manj air gapa (tako sem slišal oz. si predstavljam/poslušam, ne me za besedo držat) da se minimizira bleed ostalih inštrumentov. Pogosta napaka, ki jo slišim je da je preveč midrangea, ki je najbrž posledica tega ozvočevanja ali pa slabega EQanja.

Pa še to, če nabiješ midrange bo kitara bolj "Piercing" (jo bo slišat čez miks), ampak se bo slišala kakor da je (in u bistvu je!) prenaglas. Če odvzameš ta midrange, bo sicer bolj temen zvok, ampak se bo dalo ravno zaradi tega kitaro bolj naglas. Je pa v moji glavi vse odvisno od žanra, če se greš heavy metal boš mel bright sound, če se greš smooth jazz bo bolj temen (smooth).
 
 
 
 
Diodibuh
Uporabniški avatar
Doniral 2013
Doniral 2013


Prispevkov: 7141
Pridružen: 18 Okt 2004, 23:04
Kraj: Ilirska Bistrica


Odgovor Objavljeno: 11 Nov 2014, 09:28 

še dobro, da smo tonci vedno krivi laughhard
tip: najdi optimalno pozicijo, kjer ti paše in na box nalimaj en križec. Pa ti bo tonc vedno kje postavil mikrofon.
 
 
 
 
Metropolis
Uporabniški avatar
od petručija ata


Prispevkov: 4763
Pridružen: 13 Mar 2006, 00:41
Kraj: Koper


Odgovor Objavljeno: 11 Nov 2014, 11:37 

Itak, en mora bit kriv! :twisted:
Jst mam sicer srečo, da mamo svojga tonca, pa izkušenj iz prakse tudi že kar nekaj, tako, da si ponavadi kar sam "pomajkam". Čist tak me zanima, kako ostali gledate na te stvari.

Hammy napisal/-a:
Če ozvočuješ zmeraj gledaš iz mikrofonovega stališča. Sicer vsi prisegajo na sm57 in imajo to za nek standard (zvoka), ampak recimo če zamenjaš mic z nečim drugim bolj eksotičnim, še posebej z kakimi padi/switchi (govorim bolj kot ne za studio) se bo sound čist spremenil. Če določenemu kitaristu ustreza precej svetel zvok, ki pa po mnenju tonca/inžinirja ni dober oz. se ne sklada, lahko mica off-axis, zamenja mikrofon, mic oddalji itd - s tem bo kitarist vesel, ker bo lahko načeloma obdržal svoj svok pa tudi tonc, ker bo lahko (seveda v teoriji! :D) super ozvočil.
V studiju jaz ponavadi nastavim sound, nakar ga posnamem in poslušam če mi je všeč oz. kaj bi spremenil (mic, pozicijo, setting na feršu/pedalih) in potem še enkrat. To če imaš seveda čas, voljo in gear.

Sej to. To je tista kompenzacija. :) V studiu je itak najboljša kombinacija večih, po možnosti različnih mikrofonov.
Eto, ena moja studijska:
Slika
Hammy napisal/-a:
Pa še to, če nabiješ midrange bo kitara bolj "Piercing" (jo bo slišat čez miks), ampak se bo slišala kakor da je (in u bistvu je!) prenaglas. Če odvzameš ta midrange, bo sicer bolj temen zvok, ampak se bo dalo ravno zaradi tega kitaro bolj naglas. Je pa v moji glavi vse odvisno od žanra, če se greš heavy metal boš mel bright sound, če se greš smooth jazz bo bolj temen (smooth).

Točno zarad tega razloga men npr. V30 zvočniki ne potegnejo. Če bi igral musko ala almsteen ipd. kitarski solerji, bi jih pa definitvno preferiral.
 
 
 
 
Hammy
Uporabniški avatar
vzhajajoča zvezda


Prispevkov: 241
Pridružen: 14 Feb 2011, 05:22
Kraj: Ljubljana


Odgovor Objavljeno: 11 Nov 2014, 14:06 

Teli tonci ej, še priznat nočejo krivdo! :D Če bi potegnil "nasvet" iz tistega kar sem napisal, bi mogoče predlagal da je za live zvok vedno malce temnejši kakor ga imaš rad (velja za bright kitariste), ker bo tako po mojem mnenju manj problemov ozvočevat in bo manj šans za čebelico
 
 
 
 
Leon
Uporabniški avatar
Slin
Slin


Prispevkov: 8802
Pridružen: 30 Okt 2005, 20:48
Kraj: Murska Sobota / Ljubljana


Odgovor Objavljeno: 11 Nov 2014, 14:22 

Tole je zame kar bizarno branje, saj s tonci nisem imel še nobenih težav, prav tako ne s tonom (trkam vehementno na les). Niti enkrat samkrat. Sem že slišal po koncertu "lahko bi bilo več kitare" "ni se te dobro slišalo", ampak nikoli nisem razmišljal o tem, da bi direktno krivil tonca, prej postavitev poslušalca ali sam prostor... saj mi je ponavadi na špilu kdo drug spet povedal "zvenelo je super, vse se vas je lepo slišalo". Osebno me veliko bolj skrbi, kako se sliši celoten mix, dinamika banda in komadov, če je bila kemija in kako smo bili čez celoten špil z energijo...

Sem pa do sedaj vedno prisegal na pravilo - naštimam si soliden zvok kot ga želim, lepo na meji breakupa (kar za 15W ojačevalec pomeni ravno pravšnjo dozo za večidel slovenskih prizorišč - klubov, lokalov, barov; šele pri ostalih 10% večjih prizorišč pa pride ozvočitev sploh v igro) in gas.

Opažam pa, da se največ glede tega sekirate ne le forumaši, temveč tudi ostali znanci kitaristi, ki imate/imajo boxe in večje/močnejše ojačevalce. In tudi tale pripomba:
Jackie napisal/-a:
To kar ti slišiš, ko imaš ušesa 1m nad izvorom zvoka, itak ni realno, kot si rekel.

mi je kar tuja, saj s stojalom za ojačevalec (z naklonom) dobim nemala vedno zvok iz ojačevalca usmerjen proti ušesom in vem točno kaj pride ven (beri: s čim mučim občinstvo).
Verjetno imam tudi zato v ojačevalcih skoraj izključno zvočnike, ki niso "shrill" (Celestion Gold/Blue, Eminence Red Fang) - kričeči, svetli. In kot je že Hammy napisal, je pogojeno tudi z žanrom.
Slika Slika
 
 
 
 
Metropolis
Uporabniški avatar
od petručija ata


Prispevkov: 4763
Pridružen: 13 Mar 2006, 00:41
Kraj: Koper


Odgovor Objavljeno: 11 Nov 2014, 14:33 

100 žena, 200 sisa. :) S tonci tudi jaz nimam slabe izkušnje, Dio se je šaljivo postavil v obrambni položaj, ma po mojem ni mislil resno. icon_e_wink

Ti imaš pač stojalo za nagnjen box, večina kitaristov tega najbrž nima, niti ni stojalo primerno za 412 boxe. Plus tega se sam veliko gibam po odru in mi stojalo ne bi kaj dosti kosristilo. ;) Sem pa v Ortu enkrat nagnil in na steno naslonil Fender Deluxa, pa je blo res fajn. :)
Si dobro povzel Hammy-ja, da je odvisno o žanra...

Meni je ta tema intrigantna predvsem zato, kot sem že napisal, ker je še nikjer nisem zasledil in se mi zdi velik bolj pomembna od npr. "prezentnosti" kablov (karikiram), saj se ravno ta "prezentnost" izgubi, če sam glavo v levo obrneš (v smeri luštne poslušalke... icon_e_biggrin ).

Jaz osebno si zvok nastavim tako, da ga našraufam čepe pred kištama. Seveda je, ko vstanem, zvok mal temnejši, ampak me načeoma ne moti (včasih pa celo s čepki igram, tisto je šele temno...), če pa se le da, opremo porinem kar se da nazaj (3m +), da ne stojim pred ferštom. To je zame idealno. V teh pogojih najbolj uživam. :mrgreen:
 
 
 
 
Leon
Uporabniški avatar
Slin
Slin


Prispevkov: 8802
Pridružen: 30 Okt 2005, 20:48
Kraj: Murska Sobota / Ljubljana


Odgovor Objavljeno: 11 Nov 2014, 14:36 

Ne razumem, zakaj si kitaristi s 4x12 prav tako ne omislite stojala za ojačevalec:

Slika

:kitarist:
Slika Slika
 
 
 
 
Jackie
Uporabniški avatar
kitarski heroj


Prispevkov: 1042
Pridružen: 04 Mar 2012, 18:19
Kraj: Pohorje


Odgovor Objavljeno: 11 Nov 2014, 18:09 

Leon napisal/-a:
Opažam pa, da se največ glede tega sekirate ne le forumaši, temveč tudi ostali znanci kitaristi, ki imate/imajo boxe in večje/močnejše ojačevalce


Verjetno open back combo ali pa combo na štenderju lažje "prinese" sound kitare k ušesom. Sploh če si pri miru. In če ob tebi ne rohni še en amp, bobni in bas amp.
Tebi je tuja pripomba, ker igraš tako glasbo, da lahko daš stvar na štender, tam stojiš in uživaš v soundu. Jaz bi pod A) težko bil pri miru na odru in pod B) rabil viličar :mrgreen:

V bistvu pa je meni vseeno kje pa kak mam boks ker sem pevec/kitarist in mi itak boks bolj malo koristi kot monitor, ker v vsakem primeru stojim izven "žarka" boksa. Pa tud ko še nisem pel sem preveč norel po odru (evo zaj žanrska razlika) da bi mel kaj od boksa. Sem imel parkrat srečo, da sem ga lahko obrnil tako, da sem se pred mikrofonom slišal brez monitorjev, ampak to je blo do zdaj samo dvakrat.

Meni je itak najboljše it malo dol z odra na tonski in malo prešpilat z bendom, da vidim, kak vseskup spodaj zveni. Itak mam sound "nastavljen" in po večini samo namrdam treble in base glede na prostor.
 
 
 
 
Leon
Uporabniški avatar
Slin
Slin


Prispevkov: 8802
Pridružen: 30 Okt 2005, 20:48
Kraj: Murska Sobota / Ljubljana


Odgovor Objavljeno: 11 Nov 2014, 18:19 

Eno vprašanje - a ni za takšne primere (mobilnost na odru) ravno naveza in-ear monitoringa in wirelessa ključna in je postavitev samega ojačevalca boljkone irelevantna? Ali sem s tem že temo skrenil s tračnic in gazim po njivi? nenene
Slika Slika
 
 
 
 
Metropolis
Uporabniški avatar
od petručija ata


Prispevkov: 4763
Pridružen: 13 Mar 2006, 00:41
Kraj: Koper


Odgovor Objavljeno: 11 Nov 2014, 18:40 

Ne, imaš 100% prav. Samo sem že za feršt in wireless pokuril ves buđet. laughhard
Edin to, da je irelevantno, kam feršt postaviš, se ne strinjm. Ful je relevantno! Važno je le, kak ZGLEDA, ne, kak špila!!! To drugo je pomembno, ko igraš sam v sobi. icon_e_smile
Glede viličarja: Pismo, jaz bi rabil 2! :mrgreen:
 
 
 
 
butrus
Uporabniški avatar
doniral 2015
doniral 2015


Prispevkov: 3706
Pridružen: 08 Feb 2007, 02:03
Kraj: Lj


Odgovor Objavljeno: 12 Nov 2014, 04:39 

Odlično stojalo za 4x12 box je še en 4x12 box :mrgreen:
 
 
 
 
Metropolis
Uporabniški avatar
od petručija ata


Prispevkov: 4763
Pridružen: 13 Mar 2006, 00:41
Kraj: Koper


Odgovor Objavljeno: 12 Nov 2014, 11:00 

good one, hehe. :D Samo potem zgubiš stereo filing. 1ninja
 
 
17 prispevkov • Stran 1 od 21, 2
 
 
Pojdi na: