*
designed by Viva La Echo
   
 
 
 
 
   
 
213 prispevkov • Stran 14 od 151 ... 11, 12, 13, 14, 15
 
 
constant mesh
vzhajajoča zvezda


Prispevkov: 206
Pridružen: 09 Mar 2010, 00:12
Kraj: MS


Odgovor Objavljeno: 04 Sep 2015, 19:50 

Videc napisal/-a:
Mislim, da si razumel narobe. So čistilo in mazilo. Vsaj za Dunlopovega velja to.
Kar se pa tiče Tung olja. Kakor vem se uporablja za impregnacijo lesa, ampak jaz ga ne bi uporabljal na ubiralki.
Uroš Planinc je s tungovim oljem naredil kitarski vrat gladek, kot da je lakiran. Res, da je uporabil več nanosov, itd.

Nekateri uporabljajo celo olje, ki se uporablja za ventile in potege (trobenta, pozavna), ti. "Bore oil".
Tako ali tako ga pobrišeš stran.


Pazi, pri tungovem olju gre večkrat za napačen marketing, eno so tungovi finiši in polimerizacijska olja, drugo pa 100%, čista olja. Zato pa sem prej dvakrat poudaril, da gre za 100% tungovo olje, ne pa za mešanico olja in alkidne smole.

Tungovo olje nima nobene impregnacijske lastnosti, saj omogoča paroprepustnost, zaustavlja pa vodo. Noben vrat, ki je mazan s 100% tungovim oljem nima takega občutka kot če bi bil lakiran. Musicman ima polimerizacijski tung oil finiš in je drugačen kot dejansko olje. Edini vrat, ki ga jaz poznam, da je premazan s 100% tungovim oljem, je na ESP Ronnie Wood telecasterju. Če primerjaš to in nekega musicmana, boš opazil neznansko razliko. Tudi warwicki se reklamirajo kot premazani s tungovim oljem, pa gre v bistvu za kombinacijo tungovega olja in smole, torej se naredi trd film na površini. Fabrike se čistega olja izogibajo, ker je potrebnih vsaj pet nanosov, med katerimi čakaš po minimalno 24 ur in nato še kak mesec, da olje dokočno "zategne". Polimerizacijska olja in kombinacija olja in smole zategnejo že naslednji dan in gre kitara naprej po proizvodni liniji. Čisto tungovo olje naredi satenast film, ki se sploh ne opazi in daje občutek, kot da bi se dotikal čistega fino zbrušenega lesa.

Še malo branja: https://www.canadianwoodworking.com/get ... king-myths

Čisto tungovo olje se uporablja z enakim namenom kot laneno, tikovo, sojino in mineralno olje, za zaščito lesa pred vplivi in vlago. Tudi med lanenimi olji najdeš čista olja in polimerizacijska (oz. prevreta olja; BLO - boiled linseed oil).

Postransko se veliko ukvarjam z lesarstvom in lesnimi izdelki, vse od box joint škatlic, do bandsaw boxes itd. in se že nekaj let poglabljam v naravne finiše vs. kemija.
 
 
 
 
Leon
Uporabniški avatar
Slin
Slin


Prispevkov: 8884
Pridružen: 30 Okt 2005, 20:48
Kraj: Murska Sobota / Ljubljana


Odgovor Objavljeno: 04 Sep 2015, 23:32 

Zanimivo in poučno! thumbsup
 
 
 
 
alexjump
Uporabniški avatar
vzhajajoča zvezda


Prispevkov: 347
Pridružen: 08 Maj 2010, 08:14
Kraj: KP


Odgovor Objavljeno: 05 Sep 2015, 09:05 

Imam 30 let staro Charvel kitaro z rosewood fretboardom. Nikoli je nisem naoljil ali dal gor bilo kaj drugega kot pot od roke, verjetno kaj piva, cigaretni dim
pa še kaj bi se našlo. In fretboard izgleda fenomenalno; je lep temen, svilnat na otip in nikjer razpokan.
Največ je odvisno, lakšen les je bil uporabljen in kako kakovosten. Rosewood ima že sam po sebi precej olja v sebi.Pazite samo, da tega olja z kakšnimi "preparati" ne izsušite ali ne zabijete por.
Čimveč igranja in bo vse v redu ;)
 
 
 
 
fendercube
one man band


Prispevkov: 59
Pridružen: 19 Feb 2011, 07:59
Kraj: Kranj


Odgovor Objavljeno: 05 Sep 2015, 20:27 

[quote="constant mesh"]
Pazi, pri tungovem olju gre večkrat za napačen marketing, eno so tungovi finiši in polimerizacijska olja, drugo pa 100%, čista olja. Zato pa sem prej dvakrat poudaril, da gre za 100% tungovo olje, ne pa za mešanico olja in alkidne smole.

In kje bi se dalo dobit to olje ?
 
 
 
 
Videc
Uporabniški avatar
Doniral 2011
Doniral 2011


Prispevkov: 1612
Pridružen: 01 Mar 2006, 15:01
Kraj: Savinjska


Odgovor Objavljeno: 08 Sep 2015, 14:33 

Samson Kamnik http://www.samson-kamnik.si/en/tung-oil
 
 
 
 
guitarmacgyver
predskupina


Prispevkov: 186
Pridružen: 11 Avg 2014, 15:49

Odgovor Objavljeno: 16 Okt 2016, 20:06 

Katero je najboljši način za spucat rjo iz polov pick up, pa po moznosti brez da bi bilo potrebno celo kitaro razstavit haha? Pa tudi iz ostali kovinskih delov, bridge, razni vijaki, sedelca itd? Zanima me namreč, saj bi moje kitare res potrebovale generalko in pol!
Kako kaj priporočate čistlni bencin in nato laneno olje za roswood in maple ubiralko in pa predvsem za celotne nelakirane maple vrate, v stilu peavey wolfgang, hp special, music man itd?
 
 
 
 
Videc
Uporabniški avatar
Doniral 2011
Doniral 2011


Prispevkov: 1612
Pridružen: 01 Mar 2006, 15:01
Kraj: Savinjska


Odgovor Objavljeno: 16 Okt 2016, 21:08 

guitarmacgyver napisal/-a:
Katero je najboljši način za spucat rjo iz polov pick up, pa po moznosti brez da bi bilo potrebno celo kitaro razstavit haha? Pa tudi iz ostali kovinskih delov, bridge, razni vijaki, sedelca itd? Zanima me namreč, saj bi moje kitare res potrebovale generalko in pol!
Kako kaj priporočate čistlni bencin in nato laneno olje za roswood in maple ubiralko in pa predvsem za celotne nelakirane maple vrate, v stilu peavey wolfgang, hp special, music man itd?
Optimist. :) Spodaj je par predlogov, samo jaz mislim, da brez razstavljanja kitare nima smisla, torej...
1. Lahko direktno na rjaste dele našpricaš kakšen sprej za odstranjevanje rje, samo NE kakšen WD40. Jaz imam nel Si02 sprej, ki je poleg tega tudi kontakten sprej...
2. Razstaviš kitaro, vzameš ven magnete, tremolo. Razstaviš tremolo (če si 100%, da ne boš imel težav ponovno ga sestaviti) in ga daš v posodo s sprejem, ki odstranjuje tjo (glej del točke 1.). Enako narediš z ostalimi zadevami, glej, da ne zamešaš vijakov, da ne boš imel težav.
To je to. Tako sem jaz naredil. Bencina ne rabiš, za rosewood je zadosti limonovo olje od Dunlopa (Dunlop Lemon Oil), maple ubiralke se jaz ne bi lotil čistit. Tudi nelakiranih maple vratov ne bi čistil. Naj se oglasi kdo, ki je to delal.
 
 
 
 
guitarmacgyver
predskupina


Prispevkov: 186
Pridružen: 11 Avg 2014, 15:49

Odgovor Objavljeno: 18 Okt 2016, 19:57 

Videc napisal/-a:
Optimist. :) Spodaj je par predlogov, samo jaz mislim, da brez razstavljanja kitare nima smisla, torej...
1. Lahko direktno na rjaste dele našpricaš kakšen sprej za odstranjevanje rje, samo NE kakšen WD40. Jaz imam nel Si02 sprej, ki je poleg tega tudi kontakten sprej...
2. Razstaviš kitaro, vzameš ven magnete, tremolo. Razstaviš tremolo (če si 100%, da ne boš imel težav ponovno ga sestaviti) in ga daš v posodo s sprejem, ki odstranjuje tjo (glej del točke 1.). Enako narediš z ostalimi zadevami, glej, da ne zamešaš vijakov, da ne boš imel težav.
To je to. Tako sem jaz naredil. Bencina ne rabiš, za rosewood je zadosti limonovo olje od Dunlopa (Dunlop Lemon Oil), maple ubiralke se jaz ne bi lotil čistit. Tudi nelakiranih maple vratov ne bi čistil. Naj se oglasi kdo, ki je to delal.



Hvala za odgovor :)
Zakaj pa NE WD40, kaj ne stima z njim? Kje se da dobit Si02 sprej, prvic slisal za tega? :oops:
 
 
 
 
constant mesh
vzhajajoča zvezda


Prispevkov: 206
Pridružen: 09 Mar 2010, 00:12
Kraj: MS


Odgovor Objavljeno: 18 Okt 2016, 20:54 

Komot daš WD40 na vatirano palčko in malo popucaš pole. Dovolj je že, da malo potemnijo. Za rjo se ne sekiraj, manj drezaš v njo, bolje je. Mehansko je ne odstranjuj, saj lahko delce spraviš v navitje magneta. Če se želiš resneje spopasti s tem, potem pa ferosan ali oksalna kislina in s CMC celulozo zmešaš v gel, da ne teče v magnet. To spuca "v nulo".

Za čiščenje rje ni magičnega spreja. Obstaja samo konkretna kemija. Če poznaš kakega puškarja, numizmatika ali zbiralca starih nožev/orožja, lahko lažje prideš do bolj učinkovitih kemikalij. Drugače pa raje malo namaži s čimerkoli, kar imaš pri roki (samo z motornim oljem ne, prosim).

Za mostičke ti pa tudi jaz predlagam potapljanje. Bolj kot preventivo in čiščenje. Pri kakih zarustanih vijakih na strat tremolih ali neoperativnih floyd rose sedelcih je potrebno še nekaj dodatnih operacij. ;) Kritična sedla ponavadi kar razstavim, brez da bi se jih trudil najprej čistit.

Slika
Slika

Kromirane dele (navijalce, ploščice z mostičkov, tudi sedla) še naknadno strojno spoliram.

Pri mojem poslu to vse spada v pojem "setup kitare". :mrgreen:

Lemon oila pa ne bom komentiral. :? Poišči debate izpred nekaj mesecev, smo govorili o tem že parkrat. Jaz prisegam na tungovo. Lemon oil je čisto navaden špirit, narejen iz citrusov. Tudi to, kako se očisti ubiralko, sem tule gor že napisal.
 
 
 
 
Videc
Uporabniški avatar
Doniral 2011
Doniral 2011


Prispevkov: 1612
Pridružen: 01 Mar 2006, 15:01
Kraj: Savinjska


Odgovor Objavljeno: 18 Okt 2016, 21:16 

You dissapoint, predvsem glede DUNLOP lemon oila.
Ja, je že bila debata ali več debat in govora je o "Lemon oilu", ki ni pravo limonovo olje ali olje citrusov, tako da... vsebuje samo aromo citrusov.
A lahko ne pišeš več kaj proti temu.
[size=200]Lahko uporabi laneno ali tungovo olje.[/size]

Glede na to, da se "prodajaš" kot serviser, bi lahko vedel, o čem sem pisal. Whatever.
/rant off
Sprej: http://www.tkk.si/si/izdelki/izdelki-gl ... sol-mf-101
 
 
 
 
constant mesh
vzhajajoča zvezda


Prispevkov: 206
Pridružen: 09 Mar 2010, 00:12
Kraj: MS


Odgovor Objavljeno: 18 Okt 2016, 22:07 

Umiri se, prosim. To, da si naj prebere prejšnje prispevke, je letelo na guitarmacgyverja, ne nate.

Odsvetoval sem lemon oil enako, kot bi nekomu odsvetoval tankanje diesla v bencinarja.

Ne pozabi, da si spodaj napisal:

Videc napisal/-a:
To je to. Tako sem jaz naredil. Bencina ne rabiš, za rosewood je zadosti limonovo olje od Dunlopa (Dunlop Lemon Oil), maple ubiralke se jaz ne bi lotil čistit. Tudi nelakiranih maple vratov ne bi čistil. Naj se oglasi kdo, ki je to delal.


Sem se javil. Danes sem zgoraj opisane zadeve naredil že trem kitaram.

Videc napisal/-a:
Glede na to, da se "prodajaš" kot serviser, bi lahko vedel, o čem sem pisal. Whatever.


Ne vem, s čim bi se točno prodajal? Tu sem se oglasil in delil "free" nasvete. Lahko bi bil tiho in si pač mislil svoje. Ampak jebiga, včasih se pač človek ne more zadržat. Ne rabim tega, da vsi s prstom kažete name, češ ta pa misli, da je boga za jajca potegnil. Jaz se s tem preživljam in delam to z največjim veseljem. Ne bom se ponavljal več o tem. Zapalite se samo, če si nekdo da nove knofe na potenciometre, ko pa se začnejo konkretnejše debate dlje od barve in vzorca na trzalici, je pa samo vprašanje časa, kdaj te bo nekdo našamaril za brezveze, ker se počuti užaljenega. Nikogar ne izpostavljam za manjvrednega, ampak če se z nečim ne strinjam, bom to napisal.

Če pač mislite, da pojma nimam - okej. Gladko sprejmem to mnenje. Samo da bo mir v peskovniku. Sem delal že z zelo zahtevnimi kitaristi, pa se še nikoli nisem z nikomer kregal okrog malenkosti. Tu gor pa se lahko že v petih minutah vse obrne. Predvsem nosovi se znajo zavihat.
 
 
 
 
Videc
Uporabniški avatar
Doniral 2011
Doniral 2011


Prispevkov: 1612
Pridružen: 01 Mar 2006, 15:01
Kraj: Savinjska


Odgovor Objavljeno: 19 Okt 2016, 09:48 

Zbodlo me je samo to glede "Lemon oil"-a, ki bi naj bilo v resnici mineralno olje. In sem povsem miren. :)
Če pa ti misliš res 100% limonovo olje, tega se pa naj vsak izogiba. Tu se pa strinjam s tabo. 1000%.
Laneno ali tungovo bo povsem ok, če noče uporabljat "Lemon oil"-a. Samo ne preveč tungovega olja, da se ne bo naredil gladek film.

Lahko mi pa zaupaš, katera snov je v vedrčku na sliki, kjer imaš potopljen most.
Jaz, če čistim zelo zanemarjene kovinske dele, jih razstavim, ker se, ponavadi, umazanija in še kaj, nabere tudi na navojih vijakov in s tem znotraj delov.
 
 
 
 
merk
Uporabniški avatar
kitarski heroj


Prispevkov: 1083
Pridružen: 19 Sep 2004, 10:31
Kraj: Murska Sobota


Odgovor Objavljeno: 19 Okt 2016, 10:28 

dokler se na forumu/forumih pojavlja toliko koristnega je po moje cilj dosežen. več glav pač več ve. verjamem, da nobena od teh informacij ni iz trte zvita in zlonamerna, zato prav pride vsaka od ponujenih, vsak pa naj si izbere tisto, za katero misli, da je zanj boljša.
moja filozofija je itak takšna, da od vseh takšnih in drugačnih "sporočil" preberem čim več, ter nato potegnem neko "svojo" sredino. dobronamernosti in zastonj izkušenj tistih, ki stvari bolj obvladate, pa smo mi, navadni smrtniki, lahko le veseli, zato kar pridno tako naprej! thumbsup
 
 
 
 
ferenc
vzhajajoča zvezda


Prispevkov: 221
Pridružen: 03 Apr 2014, 19:48

Odgovor Objavljeno: 19 Okt 2016, 10:43 

lp,

za profi setup: daj nekomu. Plačaj za pošteno delo. Dobil boš pro storitev, če zajebe, boš uveljavljal odškodnino (ti bom jaz pisal pravdo ali pa dal odvetnika).

če hočeš sam - lej... jaz sem dolgo časa uporabljal tudi olivno olje, sedaj firnež (laneno olje). Zakaj? Ker je najceneje in ker v 20 letih do zdaj nisem opazil nobenega problema. In ker so včasih samo firnežuporabljali. Pravijo, da na UV "otrdi". PRav, nisem opazil nobenega problema, definitivno pa se vpije v les. Meni do zdaj nobenga problema.

Rja: pusti na miru, ko je overkill, menjaš del. Če bi že kaj rad, pomni, da je rja kemična oksidacija kovine s kisikom, kar pomeni, da je rešitev lahko samo mehanska (brušenje, poliranje) ali kemična (to ne poznam toliko, a wd40 ne bo kaj dosti pomagal, kot ne motorno olje). Ali pa pač menjaš del. Če imaš rjast polepiece, gre za kak cheap kovinski del, torej ne govorimo o vintage magnetih z rostfraj kovino, ne? Zakaj se torej sekirat?

Lej - dokler se mi ne pogovarjamo o 1954 stratu (ali kadar je pač ven prišel), se po moje ne sekiraj za vsako stvar in samo uporabi "common sense". Včasih so za les uporabljali izključno firneš, pa ni noben les strohnel. Za kovino (če ni samo pokromirano) pa nežno spoliraj ali pa s fino volno "pobrusi" in pusti. Pazi na komentar o opilkih v navitju - to nimam pojma

f
 
 
 
 
constant mesh
vzhajajoča zvezda


Prispevkov: 206
Pridružen: 09 Mar 2010, 00:12
Kraj: MS


Odgovor Objavljeno: 19 Okt 2016, 12:03 

Videc napisal/-a:
Lahko mi pa zaupaš, katera snov je v vedrčku na sliki, kjer imaš potopljen most.
Jaz, če čistim zelo zanemarjene kovinske dele, jih razstavim, ker se, ponavadi, umazanija in še kaj, nabere tudi na navojih vijakov in s tem znotraj delov.


Iz varnostno-tehničnega lista:

Hydrocarbons, C10-C13, n-Alkane, Isoalkane, Cyclene, <2% Aroma, 2-Butoxyethanol. Verjetno se kaksna malenkost, ki pa ni predmet popisa nevarnih snovi.

Multifunkcijsko olje, podobno kot je prisotno v WD40 in vsej ta sprej kemiji za odvijanje, zaščito in mazanje. Kupim pa v rinfuzi 5L. Rabiš ga pa skoraj pol litra, da se lahko potopi cel floyd (več hektarjev kot strat tremolo :)). Odvisno tudi od posode, ki jo uporabljaš.

Za prvo pranje ne razstavljam ničesar. Šele nato se spopadem z zarustanimi vijaki, največkrat s segrevanjem. Rjo čistim s kolutno žično krtačo iz medenine, narejeno po naročilu - pomembno je, da so najtanjše žičke, kar je možno, da ne popraska površine preveč. Na delujočem vijaku bo večina rje že itak popadala dol, ko ga boš enkrat odvil. Enako sčistim tudi sedla. Sedla nato spoliram s T12 (fina za stainless), kromirane ploscice in dele pa s T19 (ultrafina za aluminij/nikelj/krom). Na barvanih zadevah (črn floyd, npr.) strojno očistim samo najbolj pomembne dele - sedla oz. površino, kjer struna sedi, in vijake. Ostalo dobi povrnjen sijaj že z namakanjem.
Jeklena volna ni slaba opcija, za doma še najboljša, ampak ne bi priporočal čiščenje celih ploščic mostičkov, ker se bodo poznale praske. Ferenc, prosim, ne zdaj takoj klicat odvetnika. :mrgreen:

Nekaj časa nazaj sem se zelo posvetil poliranju, saj je krom kar malo hecen za polirat, ker se ob premočnem pritisku, napačni pasti in celo nepravilnemu nanašanju paste na polirni kolut še vedno poznajo risi. Ročno polirat kovine je skoraj nemogoče. Hitrost polirnega koluta in pritisk, ki ga uporabljaš, ustvarjata toploto, ki je potrebna, da paste začnejo "delat". Krom, ki je ze mehurčkast ali pa ima rjave pikice, se pa ne da vrniti več v prvotno stanje. Svetil se bo, ampak površina po ostala hrapava. Tu so najbolj problematični bridge platei s telecasterjev.

ferenc napisal/-a:
Pazi na komentar o opilkih v navitju - to nimam pojma


To je samo kot preventiva, kadar se karkoli dela v okolici magnetov (tudi ko čistim ubiralko, dam trak čez magnete). Ni pametno, da se v magnet nabašejo delci jeklene volne ali kovinski prah, ker je nekdo brusil pole na magnetih ali čistil vrat. V primeru, da ti na navitju popoka emajl (in to se nemalokrat dogaja zaradi večkratnih temperaturnih sprememb in če je magnet navit malo bolj "našponano"), ti lahko prisotni prevodni delci "skurcšlusajo" magnet. Popolnoma po nepotrebnem. Konkretno takega primera še nisem imel (ker nikoli ne odvijam magnetov in ne ugotavljam, kaj je krivo, če ni ravno sneta žica), se pa pogosto srečujem s crknjenimi magneti oz. takimi, ki so v kurcšlusu (upornost čista nula). Pogosteje sicer pri veselica bendih, ker so te kitare izpostavljene vsem možnim temperaturnim razlikam in specifičnim okoliščinam (npr. kadar špricarji letijo po luftu). ;)

ferenc napisal/-a:
Lej - dokler se mi ne pogovarjamo o 1954 stratu (ali kadar je pač ven prišel), se po moje ne sekiraj za vsako stvar in samo uporabi "common sense".


Drži. Tudi če bi pa res bil 1954 strat, se pa pač spuca, kar se da, in se poskuša kitaro obdržati popolnoma originalno. Bolje 60+ let stare bojne rane in malo popikan krom, kot pa nova šminkerija na vintage kitari, ki ji na koncu samo zbije vrednost in šarm. Moje mnenje.

ferenc napisal/-a:
za profi setup: daj nekomu. Plačaj za pošteno delo.


Me veseli, da tako razmišljaš. Meni ti postopki + setup + ostale malenkosti znesejo na približno dve uri dela. Sem že kompletno ufuran in lahko te zadeve delam že na "usput". Če se boš to sam spravil delat, boš v istem cajtu prišel samo do polovičnega rezultata. Ali pa ponucaš cel dan za maksimalni učinek. Nekdo drug ti pa tole naredi brez problema za 25 ali 30 EUR pa se ti ni treba sekirat, če je treba za to imeti stroje, material in metode. To je naša skrb. :)
 
 
213 prispevkov • Stran 14 od 151 ... 11, 12, 13, 14, 15
 
 
Pojdi na: