*
designed by Viva La Echo
   
 
 
 
 
   
 
67 prispevkov • Stran 4 od 51, 2, 3, 4, 5
 
 
Pegazus1
Uporabniški avatar
vzhajajoča zvezda


Prispevkov: 287
Pridružen: 29 Jan 2006, 20:48

Odgovor Objavljeno: 05 Jun 2007, 11:03 

Nazaj na Ontopic, ste pa res smesni vcasih....

Moj pristop k pisanju komadov temelji vec ali manj na bas linijah. Ko mam enkrat vec ali manj zanimiv bas riff, vse ostalo sledi kar samo od sebe, najprej ponavad ritem, potem pa akordi in melodija, al pa obratno.

Razen ce se spravim delat kake striktno jazz zadeve, potem vsi elementi izhajajo iz teme, ki mi ponavadi pride ko ne morem zaspat, nakar naslednje jutro bentim ker se mi prejsno noc ni dalo vstat in zapisat kar sem slisal, bleh...
 
 
 
 
hammett_k
Uporabniški avatar
bodoča legenda


Prispevkov: 561
Pridružen: 20 Jun 2007, 21:46

Odgovor Objavljeno: 11 Okt 2009, 19:51 

super ...

zdaj ste vsi povedali kako začnete in kako delate komade ...

kaj pa struktura komada?

kater del paše kam kakšni riffi so ponavadi v katerem delu ?

mene to še vedno matra ... poskušam delat pa thrash/death komade ... :\ rad bi pa dosegel da bi bla struktura nekoliko bolj jasna kot pa pri bendu Death recimo [ki so mi sicer zakon, da ne bo spet kakšnega kreganja xD]

any suggestions?
Fly with your wings-Dean
 
 
 
 
Videc
Uporabniški avatar
Doniral 2011
Doniral 2011


Prispevkov: 1575
Pridružen: 01 Mar 2006, 15:01
Kraj: Savinjska


Odgovor Objavljeno: 13 Okt 2009, 11:25 

Evo, Hammet_k. Samo zate. Struktura in ostalo na nivoju.
:twisted:
 
 
 
 
Leon
Uporabniški avatar
Slin
Slin


Prispevkov: 8802
Pridružen: 30 Okt 2005, 20:48
Kraj: Murska Sobota / Ljubljana


Odgovor Objavljeno: 13 Okt 2009, 12:10 

laughhard laughhard laughhard
Slika Slika
 
 
 
 
Stego Zaver
Uporabniški avatar
doniral2009
doniral2009


Prispevkov: 1695
Pridružen: 05 Feb 2008, 16:09
Kraj: Ljubljana


Odgovor Objavljeno: 13 Okt 2009, 12:54 

haha malo hudomušna, ampak sem se vseeno nasmejal laughhard

drugače pa moram priznat da bi tistih 6 let lahko kaj več poslušal pri teoriji, ker bi mi hudičevo prav prišlo.

Pri pisanju komadov je pa moje zaporedje ponavadi tekst-vokalna linija( ponavadi mi gre melodija za vokal po glavi že ko pišem tekst)-potem pa ponavad kitarski riffi čez... bas, saksofon, bobne, backvokale uskladimo pa kasneje. Pri saksofonu, ki je malo terco nižje moraš pa vsake tolk mal pomislit.

torej na kratko, ustvarjam bolj ''go with the flow'', pa potem od miljon idej boljše skupi zberemo z bendom.
 
 
 
 
Videc
Uporabniški avatar
Doniral 2011
Doniral 2011


Prispevkov: 1575
Pridružen: 01 Mar 2006, 15:01
Kraj: Savinjska


Odgovor Objavljeno: 13 Okt 2009, 13:29 

Ma ja, veliko se da iz teorije pobrat predvsem glede harmonij in zaporedja akordov, kigredo skupaj. Kar se pa ritmike tiče, je pa odvisna od posameznika in njegovih ušes. Moj prešnji odgovor je bil tak zaradi tega, ker se mi zdi, da so takšna vprašanja povsem mimo (moje osebno mnenje). Večina komadov nastane ali "umetno", ko vzameš določeno zaporedje akordov in jih malo premečeš, zraven preveriš, če vse skupaj štima, ali pa se ti melodija "rola" po glavi in jo potem spraviš v nek kontekst.
Dostikrat se na melodijo nato napiše tekst, lahko tudi obratno. Pomemben je na koncu še aranžma, postavitev vse inštrumentov v kontekst in dodajanje ali odvzemanje tistih, ki "pokvarijo" kaj. Pri vsem tem zelo pomaga znanje glasbene teorije, ni pa nujen predpogoj, če le imaš posluh.
Lp S: :peace:
 
 
 
 
Vinci
kitarski heroj


Prispevkov: 1173
Pridružen: 12 Apr 2006, 13:02
Kraj: Ljubljana


Odgovor Objavljeno: 13 Okt 2009, 21:37 

Za pomoč pri zaporedju akordov (in povezavi akordov in lestvic):

Durove lestvice
Slika

Molove lestvice
Slika
 
 
 
 
Smile4me
kitarski heroj


Prispevkov: 1172
Pridružen: 28 Avg 2006, 12:24
Kraj: NM


Odgovor Objavljeno: 13 Okt 2009, 22:04 

o zakon.......to pa zmer rabm
its all about feeling
 
 
 
 
Leon
Uporabniški avatar
Slin
Slin


Prispevkov: 8802
Pridružen: 30 Okt 2005, 20:48
Kraj: Murska Sobota / Ljubljana


Odgovor Objavljeno: 13 Okt 2009, 22:44 

Jaz sem zelo vesel, da sem imel teorijo raje kot prakso v osnovni glasbeni (ja, če imaš učitelja, ki ti priskuti inštrument in drugega učitelja, ki te zmotivira za teorijo... je to pač tako). Potem pa imaš po vrsti lestvice po številu višajev in nižajev (dure in mole) lepo na pamet in ni problema, potem pa po tonih lepo akorde v lestvici najdeš in temu ustrezno tudi moduse.
Imaš dure (C G D A E H Fis Cis) z višaji (fis cis gis dis ais eis his)
Imaš dure (F B Es As Des Ges Ces) z nižaji (b es as des ges ces fes)
Imaš mole (a e h fis cis gis dis ais) z višaji
Imaš mole (d g c f b es as) z nižaji

op. št. 1: glejte zaporedje tonov, eno in isto je, odvisno le, kje začneš - to je tisti CIRCLE OF FIFTHS - vse zaporedje je ločeno po kvintah in kmalu najdeš vzorec, potem se ga naučiš 1,2,3.

op. št. 2: mole pišeš z malo, dure z veliko, če komu ni kaj jasno (ali pa angleški način - flat & major, ampak tam se potem navadiš še na H kot B in naš B postane B-flat...)

Potem imaš osnovne razdalje med toni v lestvicah:
dur - celton, celton, polton, celton, celton, celton, polton
mol - celton, polton, celton, celton, polton, celton, celton

Funkcije tonov:
Tonika, subdominantna paralela, dominantna paralela, subdominanta, dominanta, tonična paralela, vodilni ton, tonika.

Eto, prvi razred teorije, ga še znam na izust :mrgreen:

Kako sestavljat komade? Začetek učenja je dokaj logičen in enostaven - vzameš svoje najljubše komade in jih analiziraš po funkcijah (chorus, verse, bridge, middle 8; v več različicah seveda - chorus 1, chorus 2 ipd.). Kot so se učili npr. Stevie Wonder, Maroon 5, Stevie Ray in drugi. Največ se naučiš iz največjih mojstrov kompozicij: Beatlesov, Queen, Bruce Springsteena, Led Zeppelinov - bandov, ki so delali komade, ki so jih zraven zapele množice. Vsaj s tem bi jaz začel - Beatli in Bruce za "čiste" formate, "straightforward" balade in viže; Queen in Zeppelini (lahko seveda kaj drugega zahtevnega) za vpogled onkraj plašnic standardnih formatov. Alternativni izbor: Bryan Adams, Bon Jovi, Lenny Kravitz ter G'n'R.

Isto velja za blues (SRV, Jimi, Skynyrdi, BB King), thrash (Metallica, Megadeth, Pantera, Slayer), punk (Offspring, Green Day, Black Flag, NoFX), karkoli - zgledujte se po najboljših oziroma najbolj vam všečnih in format dopolnjujte, razširjajte s svojimi idejami (vendar šele, ko zaobvladate naredit osnovo zelo odlično... kar me spomni na slovenski film, kjer se režiserji, ki osnovnega zabavnega filma ne znajo naredit, pa bi že delali globoke filme z obilico metafor in perečih tem, ki jih noben noče gledat... ampak tukaj že tavam v napačno smer).

Ja, pa je bilo res že pozno za kavo :o
Slika Slika
 
 
 
 
Smile4me
kitarski heroj


Prispevkov: 1172
Pridružen: 28 Avg 2006, 12:24
Kraj: NM


Odgovor Objavljeno: 13 Okt 2009, 23:03 

zakaj pa grejo v Am duri po abecedi? Je to po naključju al je to nekakšna osnova?
its all about feeling
 
 
 
 
Leon
Uporabniški avatar
Slin
Slin


Prispevkov: 8802
Pridružen: 30 Okt 2005, 20:48
Kraj: Murska Sobota / Ljubljana


Odgovor Objavljeno: 13 Okt 2009, 23:53 

Podobno kot vprašanje "zakaj gredo številke 1,2,3.... po vrsti". Razvoj tonov je pač tako narekoval in A je na začetku, znašel se je pa pri 440 herzih, če kdo ve kaj več o tem pa naj kar napiše icon_e_biggrin
Slika Slika
 
 
 
 
Diodibuh
Uporabniški avatar
Doniral 2013
Doniral 2013


Prispevkov: 7141
Pridružen: 18 Okt 2004, 23:04
Kraj: Ilirska Bistrica


Odgovor Objavljeno: 14 Okt 2009, 07:53 

tocno tako, kot si napisal
 
 
 
 
RonBeast
Uporabniški avatar
kitarski heroj


Prispevkov: 1172
Pridružen: 08 Maj 2009, 14:34
Kraj: Postojna


Odgovor Objavljeno: 11 Feb 2010, 14:56 

Uff glede pisanja komadov in zlaganja delčkov skupaj...

Pomoje, da sm z leti vzel toliko različnih pristopov k temu opravilu, da bi težko strapal vse v en post :D Tri četrt se jih tako ali tako ne spomnim...
Na začetku, ko sm se še iskal in komaj dobival željo po avtorskem materjalu, sm večinoma nekako dobival ideje v glavi, vendar je bil velik problem to spravit iz glave v prste in od tam na kitaro...včasih ti nekaj zelo dobro izpade, pa ti znanje trenutno ne omogoča...tako da lahko rečem, da mi je preskok k avtorskemu materjalu tudi malo zmotiviral pri vaji, odkrivanju drugih stvari itd.

Prvi komadi so nastali večinoma tako, da sm riffe v obliki tablatur (teoretično znanje je pri meni žal omejeno...) kracal na različne pildke, papirje, zvezke, sekret papir... Problem je biu predvsem najdt zadovoljivo strukturo in različne dele komada povezat v celoto. Na začetku sem si zelo pomagal z bendi ki sem jih poslušal; recimo takrat sem bil velik saxon, iron maiden, nasploh NWOBHM fan in sem ponavadi nekako delal po takih strukturah kjer so mi ble znane, domače...recimo intro/prehod/kitica/bridge/kitica/bridge/refren... Tudi prvi komadi z bendom so nastajali po takem postopku, kjer sem večinoma jaz urejal te stvari in posredoval naprej ostalim...s pomočjo softvera (GuitarPro) se je to še mal olajšalo, sem lahko spisal bobne, base, kitare in slišal približno kako nej bi celota izpadla...

Danes pa večinoma delamo stvari skupaj; porodi se mi ideja o določenem delu ampak ob bobnarjevem ritmu in basistovem groovu, dobim recimo neko malo drugačno idejo (ki je sicer derivat osnovne), ki je ponavadi za kar par stopničk bolj dodelana in izvirna od osnove...sploh se pa lepo pozna, da zadne čase vsakemu delu posvetimo veliko časa, kjer se ga lepo zvadi, dodela, kaj doda, včasih tudi odvzame :) Pa tudi glede struktur se pozna, da imamo precej večji spekter vplivov kot nekoč...basist je recimo zelo domač v funku, jazzu in se to potem nekako prenese name, na bobnarja itd.

Se pa še vedno zbujam sredi noči, z idejami ki švigajo po glavi in jih je treba do jutra ob kavi in čikih seveda zabeležit :D čez dan pa migrena...
 
 
 
 
LaughingSkull
Uporabniški avatar
bobnar


Prispevkov: 32
Pridružen: 25 Feb 2008, 16:11
Kraj: Celje


Odgovor Objavljeno: 19 Maj 2010, 13:52 

pacentezak napisal/-a:
Heh, jest sem tut najbolj ''produktiven'' ko imam mačka in cel dan na akustično brenkam. Drgač pa za tiste ki niste tok s teorijo podprti:

1. stopnja: Cmaj7
2. stopnja: Dmol7
3. stopnja: Emol7
4. stopnja: Fmaj7
5. stopnja: G7
6. stopnja (paralelni mol): Amol7
7. stopnja: Hmol7 (b5)

Po tej formuli se da komad nardit popolnoma matematično, ...


Dobro izhodišče. Potem pa se splača pogledati kaj se da sposodit od žlahte:
osnovni Cdur: Cmaj7 Dm7(13) Em7(b9) Fmaj7(#11) G(7) Am(7), Bm7b5
relativni Cmol: Cm(7) Dm7b5 Ebmaj7 Fm7(13) Gm7(b9) Abmaj7(#11) Bb(7)
paralel. harm.Amol:Cmaj7#5 Dm7 E7(b9) F (maj7) G#dim7 Am (Maj7) Bm7b5
en višaj več Gdur: Cmaj7#11 D(7) Em(7), F#m7b5, Gmaj7, Am7, Bm7(b9)
en nižaj več Fdur: C(7) Dm(7) Em7b5, Fmaj7, Gm7, Am7(b9), BbMaj7(#11)
....etc

Zelo, zelo osnovna ideja. Hitro vidimo, da si teh pet lestvic delijo nekatere iste akorde (sploh če se odrečemo nadaljnjim ekstenzijam (7,9,11,13)). Ti akordi so lahko 'vrata' iz C dura v naslednjo tonaliteto (ali pa samo popestritev).
Lahko pa mešamo akorde iz tonalitet in pazimo na nove višane/nižaje. Če igrate pentatonske lestvice pa v določenih primerih enostavno izpustimo note, ki bi se spremenile (F/F# na primer če mešamo C in G dur).

Odlične kombinacije lahko nastanejo s kombinacijo četverozvokov (seveda, ni omejeno na to), ki si delijo dva skupna tona, bas, ali pa najvišjo noto, ... (voice movement, skratka);
Uporabljanje praznih strun pri tvorbi akordov (v kombinaciji z gornjimi tehnikami).
Za takšne stvari pride teorija Zelooooo prav.

Zadnji nasvet: teorija je v tem primeru samo zato, da dobiš zanimive glasbene lego kocke s katerimi se igraš nove stvari. Ušesa so tista, ki imajo zadnjo/ključno besedo.

Upam, da pride komu prav.

P.S. Uporabljam B in Bb, namesto H in B. Stvar okusa (ABCDEFG se mi sliši bolj naravno kot AHCDEFG).
 
 
 
 
LaughingSkull
Uporabniški avatar
bobnar


Prispevkov: 32
Pridružen: 25 Feb 2008, 16:11
Kraj: Celje


Odgovor Objavljeno: 19 Maj 2010, 14:08 

RonBeast napisal/-a:
Se pa še vedno zbujam sredi noči, z idejami ki švigajo po glavi in jih je treba do jutra ob kavi in čikih seveda zabeležit :D čez dan pa migrena...


Melodijo za enga svojih boljših komadov sem dobil vmes, ko sta mi šef in njegov šef razlagala, da me bodo iz službe vrgl če se ne bo nevem kaj spremenilo. Sem komaj čakal, da pridem domov in zapišem da ne izpuhti. Cel dan sem sem si v glavi ponavljal melodijo, šele naslednji dan sem se začel sekirat za službo.
 
 
67 prispevkov • Stran 4 od 51, 2, 3, 4, 5
 
 
Pojdi na: