*
designed by Viva La Echo
   
 
 
 
 
   
 
67 prispevkov • Stran 2 od 51, 2, 3, 4, 5
 
 
clapson
Uporabniški avatar
reverb fanatik


Prispevkov: 419
Pridružen: 23 Okt 2006, 16:50
Kraj: parecag


Odgovor Objavljeno: 16 Jan 2007, 23:19 

najprej dobim idejo za osnovne akorde...(največkrat ko z mačkom po akustični brenkam) pol pa vse ostalo..
Metal is our Religion!
 
 
 
 
Šejtan
one man band


Prispevkov: 78
Pridružen: 11 Jun 2006, 09:58
Kraj: Metlika


Odgovor Objavljeno: 30 Apr 2007, 11:04 

Kaj pa glede muzike in besedil, kaj nastane prej?
 
 
 
 
pacentezak
one man band


Prispevkov: 55
Pridružen: 07 Nov 2006, 17:08

Odgovor Objavljeno: 30 Apr 2007, 11:28 

Heh, jest sem tut najbolj ''produktiven'' ko imam mačka in cel dan na akustično brenkam. Drgač pa za tiste ki niste tok s teorijo podprti:

1. stopnja: Cmaj7
2. stopnja: Dmol7
3. stopnja: Emol7
4. stopnja: Fmaj7
5. stopnja: G7
6. stopnja (paralelni mol): Amol7
7. stopnja: Hmol7 (b5)

Po tej formuli se da komad nardit popolnoma matematično, no pa seveda je treba mal pazit kako gre v uho. Seveda pa ni nujno da je prva stopnja vedno Cdur. Lahko bi recimo za čel z Emaj 7 (1. stopnja), Fismol7 (druga), itd, itd... pozoren je treba bit na to da je med prvo in drugo stopnjo cel ton (2 poltona), med drugo in tretjo cel ton, med tretjo in četrto samo pol tona (med E in F recimo). Tko da se razmerje ne podre.

maj7 pašejo v durovo lestvico tako da lahko namesto tega špilaš navaden dur. namesto sedemk se tut lahko dur špila in namesto mol sedemk samo navaden mol. Pol pa mal probavat, pa še kakšno alteracijo not dat (to je pa tist kar se ne sklada po tem pravilu.

Če se pa dela vse po tem pravilu potem je pa za solaže vedno prava dur lestvica prvega akorda ali pa mol-pentatonika šeste stopnje (paralelnega mola).

Te akorde pa dobiš (po stopnjah) če v notnem črtovju vsak drugi cel ton note narišeš. Če začneš na Cju (spodaj na prvi pomožni črti) dobiš potem tone C, E, G in H, kar je ubistvu Cmaj7, na drugi stopnji začneš na Dju in dobiš tone S, F, A, C (kar je ubistvu akord Dmol7), itd...

Če sem se kje zmotu ker sem na hitro nakracal me prosim popravite da si ne bo kdo glave razbijal zakaj ne gre in ne gre :lol:

Je pa fajn če ti to kdo na kitari pokaže ker stvari precej hitreje dojameš. Stvari v zameno za kako pivo razložim tut jest :D

Aja, še tole, da ne bo kdo mislu, te zadeve ne veljajo kot pribito, pri bluesu recimo so akordi E, A, H (ponavadi sedmice) kar ne paše v zgornje pravilo pa se vseno ful dobro sliši.

Sicer jest ne delam svojih komadov na veliko, ampak kadar se pa kej igram si pa najprej ritem in akorde zamislim. Potem pa še vse ostalo.

No, pa čimveč užitkov pri ustvarjanju:)
 
 
 
 
Metropolis
Uporabniški avatar
od petručija ata


Prispevkov: 4772
Pridružen: 13 Mar 2006, 00:41
Kraj: Koper


Odgovor Objavljeno: 10 Maj 2007, 12:05 

Potem si čisto baročno naravnan. :D Takrat so razmišljal v harmoniji. Pri nas mamo pa ravno drugačno strategijo. Posvetimo se melodiji. Harmonija je zgolj posledica le-te. Zato se mi zdi, da mamo kick ass pop melodije, na katere dodamo distorzirane kitare in duple pedalce in voila: rodi se power metal komad. :D
 
 
 
 
Leon
Uporabniški avatar
Slin
Slin


Prispevkov: 8823
Pridružen: 30 Okt 2005, 20:48
Kraj: Murska Sobota / Ljubljana


Odgovor Objavljeno: 10 Maj 2007, 16:14 

Ampak to so zgolj osnove teorije, postavljene na osnovnih "progresijah" (zakaj tega ne učijo že v osnovni glasbeni - meni ni jasno...te itak učijo samo kopirat in interpretirat, bolj malo pa ustvarjat).

Zabava se začne, ko ustvarjaš z akordi melodije - temu so namenjene flat5,maj7,flat3,maj13 ipd. stvari, ki marsikoga zmedejo, vendar gre zgolj za osnovni akord, ki pač ima tisti ton, ki je takrat igran v melodiji, dodan zraven, tako da skupaj zazvenita akord in ton. Jako poenostavljeno povedano.

Potem pa v skladu s tem prilagajaš inverzije ("mečeš" root na višje/nižje strune) in včasih navržeš za harmoničen (beri:zanimiv) učinek kakšno substitucijo. Tukaj ostajam osebno še pri zelo osnovnih stvareh, ker še nisem toliko akordov raziskal in se mi pri naprednejših skladanjih začne skoraj mešat od "glasbene matematike".

Močno priporočam kakšne "chord melody" priročnike - so naporni, a ko enkrat razumeš osnovna dejstva, se ti fretboard in možnosti kar odprejo. Se pa v teh primerih komadi kar dolgo sestavljajo, če želiš zelo zadovoljive oziroma "idealne" rezultate. Tukaj mi na misel padejo Tommy Emmanuel, Chet Atkins, Tuck Andress, Joe Pass. Pa obilo veselja pri sestavljanju.
Toliko z moje strani, over and out.
 
 
 
 
Metropolis
Uporabniški avatar
od petručija ata


Prispevkov: 4772
Pridružen: 13 Mar 2006, 00:41
Kraj: Koper


Odgovor Objavljeno: 10 Maj 2007, 18:02 

Ravno to sem pravil. Tako glasbo pišeš skozi harmonijo, česar sam nisem ravno pristaš, razen pri Bachu, kjer pa melodije tako ali tako ni. :D
 
 
 
 
Bipo Larni
Uporabniški avatar
Surf kavboj


Prispevkov: 7126
Pridružen: 13 Jan 2005, 02:52
Kraj: Celje


Odgovor Objavljeno: 10 Maj 2007, 19:54 

Metropolis napisal/-a:
...razen pri Bachu, kjer pa melodije tako ali tako ni. :D

:?: :?: :?: Govorimo o Johannu Sebastianu Bachu, ali kakem drugem :?: :?: :?:
 
 
 
 
Pegazus1
Uporabniški avatar
vzhajajoča zvezda


Prispevkov: 287
Pridružen: 29 Jan 2006, 20:48

Odgovor Objavljeno: 10 Maj 2007, 20:21 

Jaao Šubi, zdaj si pa usekal pravo ja :shock:
 
 
 
 
Metropolis
Uporabniški avatar
od petručija ata


Prispevkov: 4772
Pridružen: 13 Mar 2006, 00:41
Kraj: Koper


Odgovor Objavljeno: 10 Maj 2007, 22:36 

Žal ne, fantje. Pri Bachu ni melodije. Gre za temo, dux in še neki (se mi zdi, da comes al neki tazga), sem že pozabu, lol. Zihr pa ne gre za melodijo, vsaj ne reče se ji melodija. ;)
 
 
 
 
Mraz
Uporabniški avatar
kitarski heroj


Prispevkov: 1057
Pridružen: 13 Avg 2006, 17:40
Kraj: Murska Sobota/Maribor


Odgovor Objavljeno: 10 Maj 2007, 23:16 

Pri men nastanejo txti tak sproti..
Doma pa pišem vglavnem riffe pa tu pa tam kakšno dobro
solo pasažo si tud zapišem...

Drugače pa se vse razvija s tega... :wink:
 
 
 
 
Bipo Larni
Uporabniški avatar
Surf kavboj


Prispevkov: 7126
Pridružen: 13 Jan 2005, 02:52
Kraj: Celje


Odgovor Objavljeno: 11 Maj 2007, 17:09 

Metropolis napisal/-a:
Žal ne, fantje. Pri Bachu ni melodije. Gre za temo, dux in še neki (se mi zdi, da comes al neki tazga), sem že pozabu, lol. Zihr pa ne gre za melodijo, vsaj ne reče se ji melodija. ;)

SSKJ napisal/-a:
melodíja -e ž (ȋ) 1. muz. glasbena prvina, ki temelji na zaporednih odnosih med toni: v tej skladbi je melodija glavni nosilec izraza; ritem, melodija in harmonija // s prilastkom oblikovno in vsebinsko urejena skupina tonov, določenih po višini in trajanju: ta melodija je otožna, zategla / enoglasna, vodilna melodija;

Meni se zdi, da je obojega pri Bachu več kot dovolj. Razen če uporabljaš kake skrite, prostozidarske definicije ;-).
 
 
 
 
Metropolis
Uporabniški avatar
od petručija ata


Prispevkov: 4772
Pridružen: 13 Mar 2006, 00:41
Kraj: Koper


Odgovor Objavljeno: 13 Maj 2007, 22:42 

Eno je sskj-jevska definicija, eno pa je strokovna definicija, ki jo nas učijo na faksu. No, sej ma tut bach neki melodije, sam v glavnem ne, sploh, če greza raznorazne fuge.
 
 
 
 
Bipo Larni
Uporabniški avatar
Surf kavboj


Prispevkov: 7126
Pridružen: 13 Jan 2005, 02:52
Kraj: Celje


Odgovor Objavljeno: 14 Maj 2007, 15:08 

SSKJ je strokovna literatura, če se kaj spoznam na razdelitev. Zakaj pa glasbena stroka na faksu ignorira jezikoslovje, je pa drugo vprašanje.
 
 
 
 
Leon
Uporabniški avatar
Slin
Slin


Prispevkov: 8823
Pridružen: 30 Okt 2005, 20:48
Kraj: Murska Sobota / Ljubljana


Odgovor Objavljeno: 14 Maj 2007, 15:30 

Mislim, da gre za posebno glasbeno terminologijo, ki določene izraze po svoje definira oziroma jih vsebinsko napolni z drugačnimi pojmi kot jih opredeljuje zgolj jezikoslovje. Ampak za Bacha lahko z gotovostjo rečem, da ima melodijo v svojem komadu, le da je ni tako označeval oziroma jo tako skladal/k njej pristopal.

Drugače pa s tem kar sem napisal ne pišeš zgolj skozi harmonijo. Pač pišeš melodijo in spodaj dodajaš akorde (oziroma obratno) - hkrati. To je kot da izdelaš zaporedje akordov in nanje narediš eno lepo melodijo ali pa narediš lepo melodijo in potem "zgruntaš" najlepše (najbolj zanimivo) zveneče akorde.

Metropolis: Drugače si pa sploh ne predstavljam, kaj si mislil s "tako glasbo pišeš skozi harmonijo. Saj vsak komad se sestavi s harmonijo med akordi ter melodijo (razen če se ubadaš z naprednejšimi zadevcami ala kontrapunkt - pri tem mislim na glasbo, katero je ustvarjal Buxtehude in podobni).

Glede tega - kaj nastane prej, teks ali melodija. Če se ti zdi lažje na določeno melodijo besede gor "metat" potem očitno melodija. Če ti bolj sede na nekaj že napisanega "prilepit" tone, potem tekst. Pač naredi preprost preizkus:
1. Naredi nek tekst in ga potem skušaj zapeti z neko melodijo, ki jo nanj ustvariš.
2. Potem pa naredi eno melodijo in skušaj vriniti vanjo besede.

Katera od teh dveh ti je lažja? Potem ti pač očitno tisto bolj leži.

Disclaimer: gre za zgolj lažji preizkus na veliko manjši ravni. Za izrazitejše rezultate priporočam obsežnejše preizkuse. Za vsakršne poškodbe pri izvajanju tega testa oziroma vsesplošno nenaklonjenost/sovražnost vaših sosedov pri preizkušanju absurnih besedil in neposlušljivih melodij ne odgovarjam.
 
 
 
 
Rockyboy
one man band


Prispevkov: 100
Pridružen: 27 Jun 2006, 09:59

Odgovor Objavljeno: 14 Maj 2007, 21:58 

Če lahko še moje skromno mnenje...

Glasba je sestavljena iz melodije harmonije in ritma. Melodija je najmočnejši faktor izmed našteih, ki jo bo še tako lajičen poslušalec najprej zaznal in si jo zapomnil. Tudi skladbe najprej prepoznamo po melodiji. Iz ust mojstrov sem slišal, da naj bi bila pri ustvarjsnju glasbe najprej melodija, vse ostalo pa naj bi prišlo samo od sebe. Ker pa smatram glasbo kot umetnos je mje mnenje glede tega res bolj: go with the flow... Ce pa delas glasbo po narocilu in imas tri dni casa, da napises komad, glavo pa prazno (ti trenutno nic ne zveni), Potem pa se moras poslužit nekega koncepta. Nekateri ljudje glasbo delajo samo s srcem, drugi pa imajo pri tem precej matematičen pristop. Jaz mislim, da ni vredu ne eno ne drugo ampak mora bit oboje.
 
 
67 prispevkov • Stran 2 od 51, 2, 3, 4, 5
 
 
Pojdi na: