*
designed by Viva La Echo
   
 
 
 
 
   
 
67 prispevkov • Stran 5 od 51, 2, 3, 4, 5
 
 
LuKC
kitarski heroj


Prispevkov: 1235
Pridružen: 01 Sep 2007, 13:34
Kraj: Okolca Lj


Odgovor Objavljeno: 01 Jun 2010, 20:05 

treba je predvsem začet delat na komadih...se prav večkrat vse posnetke preposlušat,zanalizirat in spremenit kar ni vredu.in pa sestavljat delce skupaj,kot v puzzle.jz sm začel z akordi na clean in malo sfukanim vokalom,potem pa preklopš na distoržn in cele akorde igraš v power chord obliki.za tem pride mogoče še ideja za solažo.treba je pa tud čez posneto ritem kitaro solirat in dosnemavat,česar se osebno še nism lotil.dobro je da veš kaj in kako gre skupaj in kaj ne.
 
 
 
 
[Beast]
Uporabniški avatar
živa legenda


Prispevkov: 1883
Pridružen: 23 Jan 2005, 19:31
Kraj: LJ


Odgovor Objavljeno: 08 Nov 2010, 00:12 

Zame obstaja samo eno pravilo: če se sliši dobro na klasični kitari in z enim vokalom, bo delovalo tudi v končni verziji.

So pa recimo trije pristop, ki jih večinoma uporabljam:

1. Besedilo in melodija refrena se pojavita kot ideja v glavi. V tem primeru hitro poiščem najbolj osnovne akorde in naredim osnovno verzijo refrena na klasično kitaro. Potem poskusim narediti kitico, ki je večinoma v isti lestvici, ni pa nujno. Dodaš še bridge, solažo.

2. Narediš hud riff. Potem ga razvijaš, dopolnjuješ, narediš variacije. Praviloma riff potem postane kitica. Refren potem iščem kot nekaj, kar komad logično nadaljuje in kjer se komad "odpre" in zadiha, torej bolj melodično. Potem čez to napišem besedilo.

3. V glavi se mi pojavi hudo besedilo brez melodije. Zapišem ga in potem v glavi ali na kitari iščem primerno melodijo. Redkokdaj se zgodi, da bi samo besedilo ustrezalo že narejenemu komadu, se je pa tudi to že zgodilo.

Tako nastajajo "okostja" komadov, potem pa se usedem za računalnik in v GPju naredim nekakšen demo komada: osnovne bobne, osnovno bas linijo, ritem kitaro, včasih še solo kitaro in klaviature. Takšne demote eksportam, jih pretvorim v mp3je in zapečem na audio CD, da ostali člani banda slišijo idejo komada oz. kako si ga jaz predstavljam. Na žalost ta način ne omogoča tudi prikaza glavne vokalne melodije, tako da le-to potem bandu zapojem na vajah. Pisanje v GP mi omogoča, da mnoge ideje, ki bi jih sicer pozabil, vseeno obdržim. (Morda bi kakšna brihtna buča porekla, da če je dober, si komad tako ali tako zapomniš, vendar mnogokrat traja od ustvarjenja komada do dejanskega snemanja tudi več let in pri več urah komadov, ki sem jih v zadnjih letih napisal, bi pozabil predvsem aranžmaje in strukture, tako da je to super) Z bandom potem komad aranžiramo skupaj, stvari dodajamo, lomimo, ravnamo, kompliciramo, naredimo bolj preproste - v vsakem primeru mora biti osnova znana.

Seveda se pristopi razlikujejo tudi od zvrsti glasbe. Pri pop glasbi je najpomembnejša melodija vokala in so akordi več ali manj v službi le-te. Če imaš hudo vokalno linijo, ki gre čez akorde G D C, boš pač napisal Knockin' on heaven's door s svojim besedilom, temu se težko izogneš, če zadevo transponiraš imaš že kakšen drug znan komad. Pri rocku je bolj dodelana kitara že nuja in glasba ni le v vlogi spremljave vokala. Pri metalu pa je kitara tako ali tako gospodarica in ji je treba posvetiti več časa, lahko napišeš več različnih "mini tem", lickov, fillov, kompliciraš z rifi itd. Ampak še vedno rabiš refren, ki se bo dobro slišal na klasični kitari in z enim vokalom in tako smo spet na začetku.

V vsakem primeru je glabo pisati lažje, če ti kaj "igra" v glavi, torej da imaš ideje. Veliko je glasbenikov, avtorjev je manj. Če imate to srečo, da vam glasba igra v glavi, se ne omejujte - zapišite jo.
 
 
 
 
Stego Zaver
Uporabniški avatar
doniral2009
doniral2009


Prispevkov: 1695
Pridružen: 05 Feb 2008, 16:09
Kraj: Ljubljana


Odgovor Objavljeno: 25 Nov 2010, 16:43 

Problem, ko najdem dober riff, je ustvariti spevno, originalno vokalno linijo za kitico in refren. S tem si razbijam glavo že lep čas.
 
 
 
 
RockVoice



Odgovor Objavljeno: 25 Nov 2010, 17:12 

To je tisto kar loči dobrega glasbenika od povprečnega ( v avtorskem smislu ). Tle ni neke filozofije.. al imaš smisel za to, al ga pa nimaš. Je pa tudi če imaš smisel potrebno kar veliko avtorske kilometrine, tako da ne gre obupati prekmalu..
 
 
 
 
Ploki
Uporabniški avatar
doniral 2012
doniral 2012


Prispevkov: 3937
Pridružen: 19 Avg 2004, 09:44
Kraj: Velenje-LJ


Odgovor Objavljeno: 30 Nov 2010, 23:34 

dobro melodijo narest se da naučit s kilometrino. ampak to je nad povprečjem, kot je napisal rockvoice...
Neki kar je težko nardit je neki še neslišanega kar se bo prijelo. to je pa genialnost nad dobrim.

Če si pa v "zagati" probaj it napisat na klavir.. potem pa to zaigrat na kitari. :) je kar zabavno.
(Here to disappear.)
 
 
 
 
Stego Zaver
Uporabniški avatar
doniral2009
doniral2009


Prispevkov: 1695
Pridružen: 05 Feb 2008, 16:09
Kraj: Ljubljana


Odgovor Objavljeno: 01 Dec 2010, 15:35 

Mi je ratalo. V osnovi je bil dober riff, kmalu mi je ratalo narediti neko všečno clean podlago in refren, potem se je pa ustavilo. Hotel sem najprej spisati tekst, pa ni šlo. In ko sem po res dolgem času dobil v glavo neko zadovoljivo melodijo, sem brez problema spisal dve kitici. Tako sem spisal tudi prejšne tekste. Sem mislil, da bo šlo tokrat drugače, očitno ne. :mrgreen:

Ploki: Vem, neslišano in obenem spevno, catchy, je praktično utopija v teh časih.
 
 
 
 
Ploki
Uporabniški avatar
doniral 2012
doniral 2012


Prispevkov: 3937
Pridružen: 19 Avg 2004, 09:44
Kraj: Velenje-LJ


Odgovor Objavljeno: 01 Dec 2010, 19:48 

Stego: res je. Ta dilema se pojavlja povsod, tudi v "resni" glasbi. Zahodna glasbena kultura (tako resna kot zabavna) je malo v "stagnaciji", me zanima kaj bo prinesel čas..
(Here to disappear.)
 
 
67 prispevkov • Stran 5 od 51, 2, 3, 4, 5
 
 
Pojdi na: