*
designed by Viva La Echo
   
 
 
 
 
   
 
6 prispevkov • Stran 1 od 1
 
 
JohnsonVoltage
Uporabniški avatar
Mod from Hell™
Mod from Hell™


Prispevkov: 4466
Pridružen: 25 Apr 2005, 19:58
Kraj: Ljubljana


Odgovor Objavljeno: 03 Mar 2012, 00:33 

Pa dejmo eno na temo modulacije.



Kaj se zgodi pri 1:00 ?
Rad bi teoretsko utemeljitev.

Za lažje razumevanje: kitara je uglašena v Eb, akordi so (transponirani na to uglasitev):

Verz: H5, A#5 (G), F#5, F5 (E)
Refren: Am, C(add9), G, F
Slika :: dirtswitch :: music is alive.
 
 
 
 
Leon
Uporabniški avatar
Slin
Slin


Prispevkov: 8803
Pridružen: 30 Okt 2005, 20:48
Kraj: Murska Sobota / Ljubljana


Odgovor Objavljeno: 03 Mar 2012, 00:57 

Jaz razen tega, da preklopi v unisone, ne slišim nič drastičnega... mogoče tisti prvi šus zveni kot en kratek filter (kot wah, verjetno v postprodukciji), ampak potem je kitara dalje normalna. A si to mislil?
Slika Slika
 
 
 
 
JohnsonVoltage
Uporabniški avatar
Mod from Hell™
Mod from Hell™


Prispevkov: 4466
Pridružen: 25 Apr 2005, 19:58
Kraj: Ljubljana


Odgovor Objavljeno: 03 Mar 2012, 01:04 

Ne. Govorim o modulaciji ključa :mrgreen:
Slika :: dirtswitch :: music is alive.
 
 
 
 
Leon
Uporabniški avatar
Slin
Slin


Prispevkov: 8803
Pridružen: 30 Okt 2005, 20:48
Kraj: Murska Sobota / Ljubljana


Odgovor Objavljeno: 03 Mar 2012, 01:29 

1facepalm 1facepalm 1facepalm
Songwriting izba, čisto sem ustrelil mimo. Meh, živci.

Ne vidim v tem preveč teoretično usklajenih idej, boljkone pokanje ključev skup. Grunge ni višja matematika.

F Locrian, potem preklopi v A Aeolian, šest zvišanih tonov se razveže, ključ modulira torej malo terco gor, tonalno pa je z zadnjega F5 preskok veliko terco v A5.

Tu se pa meni ustavi...
Slika Slika
 
 
 
 
JohnsonVoltage
Uporabniški avatar
Mod from Hell™
Mod from Hell™


Prispevkov: 4466
Pridružen: 25 Apr 2005, 19:58
Kraj: Ljubljana


Odgovor Objavljeno: 03 Mar 2012, 17:01 

Sej to je to. F locrian ne potegne po melodiji vokala. Kakor jaz mislim, se ključ sploh ne zamenja, ampak je skoz vse v ključu C dura oz. A mola z dodanimi toni iz C blues dur & mol lestvic. Verz po mojem močno temelji na Dazed & confused (LedZep), ki je pravzaprav blues v E-molu.
Nasprotno kot Zeppelini pa AIC verza ne igrajo v istem modusu, temveč v štartajo pol tona nižje, v bad-ass-zvenečem H-lokrijskem modusu + značilni F# iz C blues dur + A# iz C blues mol, nato pa refren pripalijo v klasični A-mol.
Slika :: dirtswitch :: music is alive.
 
 
 
 
Leon
Uporabniški avatar
Slin
Slin


Prispevkov: 8803
Pridružen: 30 Okt 2005, 20:48
Kraj: Murska Sobota / Ljubljana


Odgovor Objavljeno: 03 Mar 2012, 19:10 

Sem šele zdaj končno pri sebi in sem poslušal še vokalno linijo (prej sem pisal samo po akordih, ki si jih napisal). Ok, če izničimo downtuning in preprosto gledamo na to kot da je v Es uglašena kitara uglašena standardno...
Kitica je H-mol (v resnici zveni torej B, za teoretično razlago pa je H, ker igramo na pol tona nižjo uglasitev) in je progresija v harmoničnem molu tega ključa. Potem modulira refren ton dol v A-mol. To je to. Je vokal pomagal. Če bi bil F locrian, potem v bistvu lestvici sploh ne bi imeli skupnih tonov razen F in H, kar bi pomenilo, da bi imela vokalna linija bore malo manevrskega prostora (F-H-F-H-... you get the point :mrgreen: )
V tem primeru pa je tonov malce več:

H harmonični mol: H Cis D E Fis G Ais H (A je zvišan v Ais - harmonični mol torej)
A mol: A H C D E F G A

Torej skupnih tonov za vokalno linijo ni malo: H D E G in pogojno A (kadar ni čez A#5 akord, ko ustvarja disonanco). In ravno pri tem Aju je zanimivo, ker se tukaj mešata navadni in harmonični mol in vokalna linija potem na zadnjem F5 ostane z "Yeah" na Aju, pri čemer lepo potem poveže H-mol v ton nižji A-mol in naredi preskok.

Upam, da to pomaga :peace:

Pa še hitra opomba:
JohnsonVoltage napisal/-a:
+ značilni F# iz C blues dur + A# iz C blues mol
Ravno obratno je. F# je v C blues molu, A# pa v C blues duru.
Slika Slika
 
 
6 prispevkov • Stran 1 od 1
 
 
Pojdi na: