*
designed by Viva La Echo
   
 
 
 
 
   
 
9 prispevkov • Stran 1 od 1
 
 
ras
bobnar


Prispevkov: 27
Pridružen: 04 Sep 2010, 09:45
Kraj: N.Gorica


Odgovor Objavljeno: 16 Jun 2016, 18:37 

Slika
Lepa kitarca,..pred par leti sem jo kupil za 20eurov. Vzrok nizke cene je bil počen vrat - posledica padca.. Razpoka ki je šla od glave diagonalno proti trupu na razdalji kakih deset centimetrov ni bila posebno zahtevna za popravilo. Z epoxy lepilom sem jo zalepil in pokital dele, kjer je nekaj "trsk" manjkalo. Žal slik kitare pred popravilom nimam... Po par dnevih, ko se je lepilo dobro posušilo, sem vrat na poškodovanem mestu zbrusil do lesa, da je bil gladek. Kitara je bila tako funkcionalna,..je pa bil vrat z zadnje strani grd,..delno zbrušen do svetlega lesa in delno temnejši,.lakiran. Sklenil sem, da ga prebarvam in tako skrijem popravilo. Najprej sem ga s sprejem prebarval v črno, naslednji dan sem s prozornim lakom v spreju dokončal. Vrat je bil res lep - "kot ogledalo". Namontiral sem strune, nekaj časa, kakih pet, šest tednov sem imel kitaro na stojalu - pri roki... Delala je super, vrat je zelo dobro izpadel. Tako po barvi kot po "gladkosti".. Pred kakima dvema letoma sem potreboval stojalo in sem kitaro spravil v kovček.. Kjer je bila do pred nekaj dnevi, ko sem se spomnil nanjo.., da bi zaigral par akordov in jo ponovno spravil v kovček.. Po odprtju sem zagledal tole!!!!:
Slika
Slika
Dobro, jasno mi je, da moram vrat zbrusiti do lesa in ga ponovno prelakirati... Ni mi pa jasno kaj je vzrok tega!?!? Nekompatibilnost laka uporabljenega po popravilu z originalnim lakom ali je problem v kovčku?!?

lp, ras ;)
 
 
 
 
alexjump
Uporabniški avatar
vzhajajoča zvezda


Prispevkov: 345
Pridružen: 08 Maj 2010, 08:14
Kraj: KP


Odgovor Objavljeno: 17 Jun 2016, 22:17 

Predvidevam, da si uporabil akrilni spray, se pravi, da ne bi smelo biti problema z kombaktibilnostjo spodnjih slojev.
Najbrž si naredil klasično napako,ko si hotel kitaro prebarvati prehitro; namesto v več tankih slojih- dva sloja, pa počakaš, da se dobro posuši, pa še dva , pa zbrusiš rahlo pa spet dva sloja, si najbrž nanesel v enem debelem sloju črno barvo. Nato pustiš par dni, da se barva res dobro pusuši. Šele nato naneseš prozorni lak - spet v tankih nanosih in večkrat.
Ker kaj se je pri tebi najbrž zgodilo? Črni lak se je posušil samo na površini, pri lesu je bil še mehek , nato si že drugi dan nanesel verjetno spet debelejši sloj prozornega laka. Izgledalo je, kot da se je vse lepo strdilo v resnici pa, ko je kitara stala v kovčku, se je lak na vratu, kjer je slonel v kovčku na blagu, prilepil. Isto bi se zgodilo, če bi imel kitaro obešeno na steni na stojalu.
To napako sem na začetku naredil tudi sam, ko sem lakiral z prozornim lakom.Nato sem lak zbrusil do lesa in še enkrat prelakiral.
Nekateri se pritožujejo, da tudi če lakirajo z nitro lakom, da je vedno lak tak "čingumast" na dotik in nikoli suh.
 
 
 
 
ras
bobnar


Prispevkov: 27
Pridružen: 04 Sep 2010, 09:45
Kraj: N.Gorica


Odgovor Objavljeno: 19 Jun 2016, 15:46 

Hvala Alex,.. Ja to bo najbrž to.! "Potrpežljivost je božja mast"!! Prvič sem uporabil akrilni sprej in sem imel res občutek, da je lak suh že po kaki uri.. Očitno ni bil!!! Nitro lak pa sem uporabil pri "leseni" kitari na desni.. Nanesel sem ga kar s čopičem. Ta se je sušil že med lakiranjem!! Muka!!

lp, r ;)
 
 
 
 
alexjump
Uporabniški avatar
vzhajajoča zvezda


Prispevkov: 345
Pridružen: 08 Maj 2010, 08:14
Kraj: KP


Odgovor Objavljeno: 19 Jun 2016, 18:26 

ras napisal/-a:
Hvala Alex,.. Ja to bo najbrž to.! "Potrpežljivost je božja mast"!! Prvič sem uporabil akrilni sprej in sem imel res občutek, da je lak suh že po kaki uri.. Očitno ni bil!!! Nitro lak pa sem uporabil pri "leseni" kitari na desni.. Nanesel sem ga kar s čopičem. Ta se je sušil že med lakiranjem!! Muka!!

lp, r ;)


"Potrpežljivost je božja mast"!! je moje zlato pravilo pri izdelovanju kitar. thumbsup
Ja, nitro je zgodba zase. Obstajajo posebni nitro laki za ročno nanašanje z čopičem (imajo noter retarder, da se počasneje sušijo in lepše razlijejo).
Sicer so pa vsi nitro laki zdravju škodljivi in je priporočljiva zaščita za dihala (zaščitna maska).
 
 
 
 
constant mesh
vzhajajoča zvezda


Prispevkov: 206
Pridružen: 09 Mar 2010, 00:12
Kraj: MS


Odgovor Objavljeno: 19 Jun 2016, 21:28 

O kakšnih sprejih pa je govora? Nek čungalunga iz Merkurja ni najbolj zanesljiva stvar. Tudi to, da si v dveh dneh dal gor barvo in prozorni lak, me malo bega. Če so sloji bili predebeli, se v globino slabše suši, medtem ko je na površini že suh in ustvarja bariero.

Uporabljaj kvalitetne avtoličarske spreje, tudi 2K se dobijo. Tak lak se zagotovo posuši in je tudi mehansko bolj odporen. Tudi z nanašanjen slojev je manj problemov, saj je čas odzračevanja približno 15min in lahko v enem dnevu naneseš dva ali tri sloje. Vsekakor je pametno pred prozornim lakiranjem počakati kakšen teden dni. Končni pa naj bo na zraku vsaj kakšen mesec dni, preden kitaro daš v kovček.

To boš moral delati na novo. Tudi če bi preko stare barve pihnil čez prozorni 2k, bi lahko imel probleme. Ne tvegaj, raje začni znova.

Gre za kombinacijo slabih sprejev in tehnike. Tudi poliuretani, ki se sušijo kemično ob prisotnosti zračne vlage, rabijo vsaj dva dni za optimalno nadaljnjo obdelavo.
 
 
 
 
constant mesh
vzhajajoča zvezda


Prispevkov: 206
Pridružen: 09 Mar 2010, 00:12
Kraj: MS


Odgovor Objavljeno: 19 Jun 2016, 21:29 

+ se strinjam z alexom zgoraj
 
 
 
 
alexjump
Uporabniški avatar
vzhajajoča zvezda


Prispevkov: 345
Pridružen: 08 Maj 2010, 08:14
Kraj: KP


Odgovor Objavljeno: 19 Jun 2016, 21:58 

constant mesh napisal/-a:
O kakšnih sprejih pa je govora? Nek čungalunga iz Merkurja ni najbolj zanesljiva stvar. Tudi to, da si v dveh dneh dal gor barvo in prozorni lak, me malo bega. Če so sloji bili predebeli, se v globino slabše suši, medtem ko je na površini že suh in ustvarja bariero.

Uporabljaj kvalitetne avtoličarske spreje, tudi 2K se dobijo. Tak lak se zagotovo posuši in je tudi mehansko bolj odporen. Tudi z nanašanjen slojev je manj problemov, saj je čas odzračevanja približno 15min in lahko v enem dnevu naneseš dva ali tri sloje. Vsekakor je pametno pred prozornim lakiranjem počakati kakšen teden dni. Končni pa naj bo na zraku vsaj kakšen mesec dni, preden kitaro daš v kovček.

To boš moral delati na novo. Tudi če bi preko stare barve pihnil čez prozorni 2k, bi lahko imel probleme. Ne tvegaj, raje začni znova.

Gre za kombinacijo slabih sprejev in tehnike. Tudi poliuretani, ki se sušijo kemično ob prisotnosti zračne vlage, rabijo vsaj dva dni za optimalno nadaljnjo obdelavo.


To je res glede sprejev. Veliko je odvisno od same kvalitete sprajev in razni "hobi" variante iz trgovskih centrov res niso primerni za tako delo.
Ampak še enkrat- več tankih slojev, da se lahko posamezni sloji dobro posušijo in šele po nekaj dneh prozorni lak.
Vse skupaj pa ne sme biti predebelo nanešeno.
 
 
 
 
constant mesh
vzhajajoča zvezda


Prispevkov: 206
Pridružen: 09 Mar 2010, 00:12
Kraj: MS


Odgovor Objavljeno: 20 Jun 2016, 10:46 

Sem lansko leto naredil dve leseni pručki za otroke in prelakiral s "SATA color" sprejem iz Merkurja. Ne vem, kaj mi je takrat bilo, da sem ga kupil.

Če se usedeš nanjo za par minut, se ti hlače že malo prilepijo. Pa je od tega več kot eno leto, odkar sem lakiral. :) Na dolgi rok sem si naredil samo še več dela. :lol:
 
 
 
 
Videc
Uporabniški avatar
Doniral 2011
Doniral 2011


Prispevkov: 1608
Pridružen: 01 Mar 2006, 15:01
Kraj: Savinjska


Odgovor Objavljeno: 29 Jun 2016, 14:26 

Kaj, če bi še z navadnim, prozornim, lakom polakiral?
 
 
9 prispevkov • Stran 1 od 1
 
 
Pojdi na: