*
designed by Viva La Echo
   
 
 
 
 
   
 
11 prispevkov • Stran 1 od 1
 
 
peavey
bobnar


Prispevkov: 9
Pridružen: 27 Mar 2013, 21:27

Odgovor Objavljeno: 23 Feb 2016, 00:05 

Pozdravljeni

na kitari imam nelakiran javorjev vrat in rosewood ubiralko. Zanima me kakšen postopek vi uporabljate za osvežitev takšnega vratu (samo zadnja stran). Na tujih forumih sem bral da uporabljajo gunstock oil in potem še wax. Torej to naj bi bilo laneno olje in vosek? S čim očistim vrat?


hvala
 
 
 
 
apenko
GAS manijak


Prispevkov: 1365
Pridružen: 25 Jan 2008, 23:40
Kraj: Kal


Odgovor Objavljeno: 23 Feb 2016, 01:03 

Jaz mam 2 kitari ki mata nelakiran javorjev vrat :) Peavey Wolfgang Standard Deluxe, Peavey HP Special Custom Shop.

Ko ju štimam, obe očistim po "šinkotovo" (tako spucam vse kitare :) )



Očistim ubiralko/vrat z čistilnim bencinom (kot Šinko) + poliranje prečk z jekleno volno 0000, obvezna zaščita ubiralke!!! Šinko tega ne naredi v posnetku, ampak jo je treba po mojih izkušnjah. Sem prepričan da tudi on vedno to naredi ko polira prečke :)

Potem premažem z lanenim oljem (mam kar bio "solatno" laneno olje :D) cel vrat spredaj, zadaj, med tunerji... vse kar je nelakiranega. Dam olje kar na en prst ali dva in pomažem ubiralko in vse :)
Pustim da se laneno olje vpiva v les tudi po 10 ur (ko prvič to delam na kakšni kitari) tačas mam kitaro nekje na sobni temperaturi.
Nato fajn pobrišem preostalo laneno olje dol z ubiralke/vratu in postopek še enkrat ponovim. S tem da sedaj pustim kitaro v stanju "vpijanja" kako uro. Sledi samo še fajn pobrisanje lanenega olja z ubiralke in to je to :) brišem/čistim kar z kakšnimi boljšimi papirnatimi robčki (ker ne vem kje naj dobim fine bombažne krpice kot jih ma Šinko :D)

Tako očistim kitare enkrat na leto, po prvem "10-ur tretmaju" pa dam laneno olje gor za pol ure ali uro in potem pobrišem.

Kakšnih voskov in tega ne uporabljam.
 
 
 
 
Videc
Uporabniški avatar
Doniral 2011
Doniral 2011


Prispevkov: 1604
Pridružen: 01 Mar 2006, 15:01
Kraj: Savinjska


Odgovor Objavljeno: 23 Feb 2016, 13:25 

Citiram:
(ker ne vem kje naj dobim fine bombažne krpice kot jih ma Šinko :D)
Poskusiš lahko s Tosaminimi viskoznimi krpicami, ki se uporabljajo pri dojenčkih. ;)
Pa poročaj, če so ok.
http://www.tosama.si/spletna-trgovina/193_Osebna-nega/138_Robcki-in-krpice-za-nego/i_1171_to-to-suhe-krpice-za-umivanje-soft-100-kos
Slika
 
 
 
 
constant mesh
vzhajajoča zvezda


Prispevkov: 206
Pridružen: 09 Mar 2010, 00:12
Kraj: MS


Odgovor Objavljeno: 23 Feb 2016, 13:47 

Jaz pa se lanenega olja izogibam. Se ne suši dovolj hitro in ostaja gumijasto. Največ težav nastane pri gluhosti strun, saj strune popijejo neposušeno olje in ko se v to vnašata še umazanija in znoj, postanejo hitro gluhe.

Uporabljam pravo tungovo olje, redčeno po občutku. S tem mažem ubiralke in cele vratove, če so nelakirani. Musicman daje gor Birchwood Casey Tru-Oil, ki je mešnica olj in alkidne smole. Podobno zadevo uporablja tudi Warwick (najbrž pod drugim komercialnim imenom). To si lahko namešaš tudi sam 1:1:1 (olje, redčilo, alkidna smola). Temu se reče modificirano olje in v to spada gunstock oil oz. danish oil. Zadeva je dokaj odporna, daje pa že malenkost plastičen občutek. Se pa relativno hitro obrablja, tako da kmalu postane nazaj satenast. To sem uporabljal nekaj let nazaj in bi mu še vedno dal prednost pred lanenim. Dobi se tudi že pripravljeno v vsakem dobro založenem "lovcu", pod blagovno znamko Balsin. Ne bo pa nič narobe, če greš preko MM-ja ali Warwicka kar s čistim tuingovim oljem (nemodificiranim). Rezultat bo enak, vendar bo manj sijajen. Osebno so mi vizualno bolj všeč oljni finiši kot modificirani (olje/alkid/redčilo).

Bio in solatnih olj bi se jaz izogibal, saj niso formulirana za zaščito lesa, tudi če je laneno. Jedilna olja grenčijo in tega res nočeš na kitari, ker te bodo nekega dne presenetili čudni vonji po krofih in pohanih šniclih. :)
10 ur vpijanja olja je too much. Pri oljih velja pravilo več je manj. Večkrat mažeš in v tankih slojih. Vsako finiširanje z olji je ZAMUDNO. Med sloji je potrebno čakati 24 ur, za konkretno zaščito pa rabiš vsaj štiri sloje. Pretiravanje s predolgim izpostavljanjem in količino olja ima lahko slabe posledice za binding in eventuelno prečke, če so lepljene. Kar je mastno, se ne zlepi - in če je že zlepljeno, se lahko odlepi. :)

Jaz delam ubiralke takole: trdovratne zadeve odstranim najprej mehansko (britvica, bančna kartica, stara trzalica ...). Nato izdatno počistim z bencinom, da se lesna vlakna čimbolj dvignejo. Nadaljujem z ekstra fino jekleno volno ali polimerno brusno kopreno. Maskiram samo lakirane javor vratove; pri rosewood ubiralkah (in oljenih javor vratovih) grem z volno tudi po lesu. Nato še enkrat očistim z bencinom. Olje nanašam takole: štiri kapljice na kozmetično bombažno vato, to vtrem v ubiralko, tako da izgleda "mokra". Pustim minuto ali dve. Če se v tem času kje pojavi kakšna suha pega (ponavadi se, in to največkrat do 5. prečke, kjer se največ preigra), še malo domažem in počakam dodatno minuto. Nato s papirnato brisačo obrišem vse komplet do suhega. Pustim stati kako uro in vmes še parkrat pobrišem. Test se naredi takole: na naoljen in obrisan vrat prisloniš prst za 20-30 sekund. Če se spodaj pojavijo zelo majhne kapljice (les malo "zašvica"), je olja še vedno preveč in je potrebno vrat pustiti še nekaj časa in ga občasno obrisat (tudi če podlaga izgleda suha). Čez dan ali dva, ko to olje "zategne", dobiš neverjeten satenast občutek po ubiralki, kot ga ne daje nobeno olje na trgu.

Na enak način mažem tudi komplet vratove, za vsak nanos le 4-5 kapljic na kozmetično vato. Še enkrat - več je manj.

Tungovo olje je najbolj vodoodporno med vsem lesnimi olji in je tudi edino nepolimerizacijsko olje, ki se vseeno suši in ustvarja zelo tanek film. Jaz sem na bajti že celo stavbno pohištvo "konvertiral" na tungovo olje, saj vsakoletni ponovni nanosi ne zahtevajo toliko priprav in stroška, kot npr. alkidna belinka.

Še opozorilo: komercialni izdelki (npr. Minwax Tung oil) NISO prava olja, ampak že modifikacije, ki sem jih prej omenil. Te zadeve imajo bolj plastičen finiš kot 100% tungovo olje. Pravo tungovo olje ima pri nas Samson Kamnik. Dobiš ga tudi pri Zelenem zajcu, vendar je tam manjša količina. Do zdaj sem preizkusil samo Samsonovo olje, saj z njimi tudi sodelujem. Zaenkrat sem maksimalno zadovoljen in me ostalo ne zanima.

In kar je najpomembneje: če z jekleno volno delaš na električni kitari, zaščiti magnete z maskirnim trakom. Če ti pridejo delci v magnet, lahko rjavijo ali poškodujejo emajl na žici. Jaz imam ponavadi v volni majhen 3mm neodim magnet, ki mi pomagati držati delce, da ne letijo po luftu in kitari. Seveda mora biti "slab" magnet, da slučajno ne razmagnetiš magneta na kitari!
Prav tako za javor vratove je obvezna uporaba razoljene jeklene volne (nemška König ali belgijska Liberon - se dobi pri grosistih, ne v Mavrici ali Merkurju), drugače bo volna puščala sivkaste sledi. To, kar ima Tomaž v videu, je König.

Popolnoma pa odsvetujem lemon oil, saj je to zgolj topilo, narejeno iz citrusov. To mi je potrdil tudi Aleksander Mikuš iz Samsona, saj ga oni priporočajo zgolj za redčenje lesnih olj, nikakor pa kot samostojni premaz. Je pa zadeva resnično malenkost mastna, če jo daš na prst.

Ne uporabljajte neredčenega olja direktno iz pločevinke, saj se zelo slabo "pelje" in ga zaradi tega po nepotrebnem nanašate preveč. Liter redčila stane cca 18 EUR, liter tungovega olja 12 EUR. Redčite lahko tudi s terpentinom ali ostalimi redčili, vendar je treba paziti na njihovo polarnost, da ne bi slučajno najedali plastičnih delov (binding, sedlo).

Če koga zanima že namešano tungovo olje za lastno porabo, me lahko tudi kontaktira, da ne bo plačeval čez 30 EUR za tisti en deciliter, kolikor ga porabiš na eni kitari v petih letih. :)
 
 
 
 
Videc
Uporabniški avatar
Doniral 2011
Doniral 2011


Prispevkov: 1604
Pridružen: 01 Mar 2006, 15:01
Kraj: Savinjska


Odgovor Objavljeno: 23 Feb 2016, 14:16 

A nismo že parkrat imeli temo o "lemon oil"? Govora je o Dunlop "lemon oil", ne o pravem limonovem olju stisnjenem iz limon.
Ta Dunlopova zadeva je tudi problematična ali ne? Mislim, da ne.
Pa še vprašanje glede Tungo olja. Če daš več premazov zapored, se ti bo zgodilo, da boš povsem zaprl les. Ja?
 
 
 
 
constant mesh
vzhajajoča zvezda


Prispevkov: 206
Pridružen: 09 Mar 2010, 00:12
Kraj: MS


Odgovor Objavljeno: 23 Feb 2016, 14:25 

Še glede voska: vosek se daje kot zaključni sloj na posušeno olje. Reče se mu paste wax ali floor wax (Johson&Johnson). Je mešanica carnauba in čebeljega voska. Ne priporočam na ubiralkah, ostalo po želji. Pri povoskanem trupu se lahko dogaja, da vam v sedečem položaju kitara preveč drsi z noge. Jaz izključno voskam samo sprednjo stran Warwickovih trupov. Vratu, zadnje in spodnje strani trupa se izobigam, ker večina kitaristov tega ne mara. Vosek bo drsel samo po oblačilih, po koži veliko manj.

Vosek (tudi posušen) gre enostavno dol z bencinom, saj so voski topljivi z ogljikovodiki.
 
 
 
 
constant mesh
vzhajajoča zvezda


Prispevkov: 206
Pridružen: 09 Mar 2010, 00:12
Kraj: MS


Odgovor Objavljeno: 23 Feb 2016, 14:48 

Videc napisal/-a:
A nismo že parkrat imeli temo o "lemon oil"? Govora je o Dunlop "lemon oil", ne o pravem limonovem olju stisnjenem iz limon.
Ta Dunlopova zadeva je tudi problematična ali ne? Mislim, da ne.
Pa še vprašanje glede Tungo olja. Če daš več premazov zapored, se ti bo zgodilo, da boš povsem zaprl les. Ja?


Karkoli boš mazal po lesu, bo do neke mere "zaprlo" podlago. V lesarstvu velja, da olja niso grundirna sredstva. Grundirna sredstva (aka sanding sealer) so namreč tista, ki celično strukturo lesa popolnoma zaprejo. Na rosewood ubiralkah je cela spodnja stran "zaprta" zaradi lepila. Mislim, da tistih par mikronov olja na zgornji strani za puriste ne dela take štale kot sloj lepila na drugi strani. :) Sicer so pa palisandri zelo mastni in imajo visoko vsebnost naravnih olj, ki so prisotna že v samem drevesu. Ergo, rosewood je "zaprt" že v osnovi. ;) Test zaprtosti/nezaprtosti lahko opraviš s črnim alkoholnim flomastrom - če ti za vse večne čase zapaca les, potem ni zaprt. :mrgreen:

Tungovo olje je paroprepustno, vendar vodoodporno. To pomeni, da ima les še zmeraj prosto pot za dihanje, le sestava filma je hidrofobična - pomeni, da bo kapljica vode ostala na površini in se ne bo vpila, saj ima tungovo olje maksimalno razmreženje filma. Po dveh ali treh kompletih strun boš na najbolj obremenjenih poljih že opazil drugačno površino. Še en dokaz več, da oljena površina ni nikoli hermetično zaprta.

Dunlop lemon oil, oranol, citrus degreaser ... vse to je samo napačen marketing. Dunlopa sem poskusil že na nešteto kitarah pa se po nekaj urah igranja ubiralka zmeraj izdatno izsuši. Prav tako me motijo bele/meglene sledi, ki jih pušča dunlop, če ga obrišeš, saj to še enkrat indicira na suhost.

Marsikateri proizvajalci mažejo ubiralke z mešanicami, ki so popolnoma trde in jih odstraniš samo s postrganjem. Ravno to sem zadnjič delal na novem ESP viperju. Na tovarniškem premazu so se ti blazinice dobesedno "bremzale" pri bendanju. Enako sr*nje naredijo tudi loščila za pohištvo, ala pronto. Ravno včeraj sem imel takega pacienta:

Slika
 
 
 
 
peavey
bobnar


Prispevkov: 9
Pridružen: 27 Mar 2013, 21:27

Odgovor Objavljeno: 23 Feb 2016, 17:03 

Aha no torej je najbolje da uporabljam tungovo olje za javorjev vrat in rosewood ubiralko.

http://www.revivo.si/tungovo_olje_1l je to prava zadeva?

Katero redčilo se uporablja za tungovo olje?

Ubiralko tudi sam spucam s bencinom za čiščenje. Kaj pa zadnji del nelakiranega vratu je bolje narahlo pobrusit ali lahko tudi s bencinom za čiščenje grem čez preden nanesem tungovo olje?




Lep pozdrav
 
 
 
 
constant mesh
vzhajajoča zvezda


Prispevkov: 206
Pridružen: 09 Mar 2010, 00:12
Kraj: MS


Odgovor Objavljeno: 23 Feb 2016, 17:16 

Ja, to je to.

Z jekleno volno ga lahko očistiš tudi po zadnji strani, vendar se izogibaj headstocka in logotipov.

Za varno redčenje uporabljaj njihov Oranol. Ne poskušaj s terpentinom, ker bo vonj po njem ostal še nekaj mesecev.

In, seveda, ravnaj odgovorno s kakršnimikoli lesnimi olji:

"V prepojenih krpah poteka avtooksidacija olj, ki jo spremlja sproščanje toplote. Zaradi tega lahko pride do samovžiga naoljenih krp. Da bi preprečili verjetnost izbruha požara, porabljenih krp nikoli ne mečemo skupaj na večje kupe. Najbolje je, da jih do odvoza odložimo na prostem in ne vseh skupaj. Lahko jih odlagamo tudi v posodo z vodo. Sveže tungovo olje je zdravju škodljivo. Pri delu z njim ne uživajte hrane. "
 
 
 
 
Am_I_Evil
vzhajajoča zvezda


Prispevkov: 340
Pridružen: 02 Nov 2007, 18:22
Kraj: Ljubljana


Odgovor Objavljeno: 15 Mar 2016, 11:03 

Da še jest opišem mojo izkušnjo.

Kitara:
MusicMan JP6
Nelakiran vrat (javor)


Kupil sem Birchwood Casey tru-oil in wax. Vrat kitare je bil malo zanemarjen, zato sem zbrusil vso umazanijo,in dobil čist les. (brusni papir 1000+ in brusilne krpice). Nato sem vrat 2x namazal z tru-oil, tako da se je fajn vpil v les in nato še premazal z voskom. Lahko bi eno ali drugo, jaz sm se odločil za oboje, ker olje se vpije, vosek pa površinsko zaščiti les.

Občutek na vratu je bil super! In od takrat naprej mi je to najljubša opcija (nelakiran,povoskan vrat) :)


Zelo priporočam!

p.s nimam več musicmana, tako da če kdo rabi ta vosek in olje naj mi piše zs... dam za polovično ceno.
About guitar Amplifiers :)
www.ampspecs.com
 
 
 
 
nordic
one man band


Prispevkov: 58
Pridružen: 06 Nov 2013, 09:54

Odgovor Objavljeno: 19 Mar 2016, 11:10 

Po navodilih zgoraj sem očistil kitaro in jo namazal s tungovim oljem (hvala constant mesh).
Občutek in izgled vratu je boljši, kot z uporabo limoninega olja, vredno je poskusit.
 
 
11 prispevkov • Stran 1 od 1
 
 
Pojdi na: