*
designed by Viva La Echo
   
 
 
 
 
   
 
93 prispevkov • Stran 1 od 71, 2, 3, 4, 5 ... 7
 
 
legenda
one man band


Prispevkov: 89
Pridružen: 14 Jan 2005, 11:52
Kraj: Maribor


Odgovor Objavljeno: 29 Sep 2005, 08:36 

Ker sem v ZS prejel želje po bolj podrobnem opisu barvanja kitare, odpiram topic. Slika original kitare (kao goldtop) je bila posneta z GSM aparatom, zato je bolj švoh. Kot se vidi poznavalcem, je cut-out večji (bolj špičast) kot pri original LP, zato sem ga mizarsko popravil, kar se vidi na sliki prebarvane (vinsko rdeča), vendar bom v tem topic-u pisal le o barvanju.

opis pojmov:

-barvanje in lakiranje.:
kitaro je boljše najprej pobarvat in nato še polakirat s prozornim lakom. Dobimo večji sijaj in pri brušenju prej opazimo da smo šli pregloboko in ne zbrusimo barve do podlage.
-brusni papir in mokro brušenje:
Grobost brusnega papirja je označena s številkami in gre od grobih (nizkih številk) proti finim (visoke številke). Suho brušenje lakov ni možno, saj se brusna površina papirja po par potegih zamaši in ni več brusnega efekta. Uporaba vodnega brusnega papirja: pred brušenjem ga potopimo za ca. 5min. v vodo in brusimo z omočenim papirjem. Med samim brušenjem ga večkrat operemo z namakanjem v vodo, površino pa pred vsakim ponovnim brušenjem obrišemo s krpo.

napotki:

- Ker se različne barve podlag, novih barv in lakov ter kiti med seboj kemično ne ujemajo, je priporočljivo pred samim začetkom vsakega dela na kosu lesa ali kovine izvesti poizkusno lakiranje (nekateri laki raztapljajo kite ali lake podlage, kar se kaže v pokanju in grbančenju površine) in tako izbrati kompatibilne lake. Prav tako si ne smejo slediti nanosi barve in laka mešano, npr.: barva, lak in nato zopet barva. Sam najprej nisem bil na to pozoren in mi je razjedlo lak, ampak ker je na hrbtni strani, sem pustil, ker sem mi ni dalo popravljat (se vidi na eni sliki)!
- Pred vsakim nanosom laka mora biti površina BREZ PRAHU in predvsem SUHA, saj v nasprotnem primeru ne dobimo gladke površine in je treba pred poliranjem preveč brusit lak.
- Temperatura prostora v katerem lakiramo naj ne bo pod 15 st., najboljše če je okoli 20-22 st. in naj ne bo prašen.

Sam sem uporabil naslednji material:

- vodni brusni papir, po en list vsakega, 800, 1200, 2000 (specializirane trgovine z laki)
700 SIT
- akrilni sprej (barvo sem si dal zmešat, ker vinsko rdeče nisem dobil na polici)
1100 SIT (ena doza)
- akrilni prozoren lak (avtomobilski)
2000 SIT (dve dozi)
- polirna pasta za avtolake (poceni varianta) in sanitetna vata
1600 SIT

priprava delovnega mesta in kitare:

- odstranimo (ali pa ga zaščitimo in skrijemo v odprtine trupa) celoten hardware na kitari, kjer moramo odlotat žice si te ustrezno označimo (da naknadno vemo kam kaj ponovno prilotat). Na kitarah s privijačenim vratom le tega odstranimo, pri prilepljenih pa ga zaščitimo s papirjem in prelepimo s krep lepilnim trakom.
- ob enostranskem lakiranju je dovolj ravna podlaga zaščitena s papirjem
- če lakiramo obojestransko, med lakiranjem kitare ne moremo nasloniti na podlago, zato uporabimo naslon npr. dve "kozi" ("šrogn" še bolj po domače).
V luknjo nosilca pasu privijemo daljši vijak ki nam služi kot naslon na eno kozo. Na drugo kozo naslonimo vrat. Če odstranimo vrat, si izdelamo iz lesa ali pločevine nastavek ki ga privijačimo na luknje v trupu namesto vratu in nam služi kot naslon na drugi kozi.

priprava na lakiranje:

površino pred lakiranjem po potrebi (praske gre ponavadi odstranit že z brušenjem 1200) pokitamo s kitom za les (luknje vijakov magnetov ali pickguarda ne zakitamo!), en dan sušimo kit in nato prebrusimo z vodnim papirjem 800 da dobimo dobro oprijemljivo podlago. Gibi naj bodo krožni in pod rahlim pritiskom blazinic prstov.
- kitare z robom (npr LP): uporabomo elastičen izolirni trak s katerim pokrijemo zgornjo ploskev (ca 1 mm) in stransko oboječasno in lahko sledimo krivinam kitare. Z navadnim krep trakom to ni možno.

lakiranje, brušenje, ponovno lakiranje,...:

- dozo držimo rahlo nagnjeno proti površini in z razdalje 15-25 cm enakomerno pršimo po površini in se gibljemo preko površine kitare. Začnemo in končamo izven površine! En nanos zajema gibanje v vodoravni smeri in kontra v navpični smeri čez celotno površino trupa. Nanos ne sme biti debel (razlivanje barve), boljše več tankih nanosov kot manj debelih. Ob obojestranskem lakiranju najprej opršimo stranski rob kitare, nato prednjo in nato zadnjo stran kitare (prednja ostane pri sušenju obrnjena navzdol, se zmanjša možnost oprijema prašnih delcev na še lepljiv lak. Pustimo sušiti 3 URE (Akrilni laki)!
- v kolikor opazimo na posušeni površini kapljice ali prah, pred naslednjim nanosom te na mokro obrusimo s 1200 in dobro POSUŠIMO!
- ob naknadnem lakiranju s prozornim lakom, sta dovolj dva nanosa barve. Kadar imamo rob zaščiten, ob zadnjem nanosu po ca. 10 min. odstranimo zaščitni trak (preden se barva posuši) in ob tem pazimo da se ne dotaknemo obarvane površine.
- Prozornega laka naj bodo min. 4 nanosi, ali vse skupaj min. 6 nanosov.
- po končnem nanosu laka pustimo sušiti vsaj 24 ur, nato se lotimo poliranja.

poliranje:

Lakirano površino pobrusimo na mokro s papirjem 1200 (uporaba bolj grobega popirja ni priporočljiva, ker se lahko hitro lak odbrusi do podlage, pri 1200 pa ob normalnem brušenju ni te nevarnosti). Na ravnih površinah si pomagamo s kakšno ploščico okrog katere ovijemo papir, na krivinah pa le z blazinicami prstov. Končno celo površino na mokro prebrusimo s papirjem 2000 ali 2500, kar je podlaga za poliraje.
primerne so vse vrste polirnih past, sam sem uporabil tisto za avtolake, ki jih enakomerno nanesemo po površini in s krožnimi gibi drgnemo po laku, dokler ne dobimo želenega sijaja. Za ročno poliranje uporabimo sanitetno vato. Seveda potrebuje ročno poliranje svoj čas in spremljajoče bolečine v rokah in ramenih, zato je glede tega sigurno boljše strojno poliranje s polirnim strojčkom, če ga že imaš na razpolago, je pa končni efekt v obeh slučajih enak (seveda če pri ročnem ne obupaš).

pred ponovno montažo pusti kitaro sušit še vsaj teden ali več, ker baje laki se sušijo do končne trdote od 30 do 60 dni!

konec

PS: samo zaradi ZS se mi ne da prijavljat na forum, če bodo še vprašanja, moj privat e-mail: i.prislan@volja.net

slike

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Zadnjič spremenil legenda, dne 01 Okt 2005, 10:11, skupaj popravljeno 2 krat.
 
 
 
 
redmax
vzhajajoča zvezda


Prispevkov: 301
Pridružen: 15 Avg 2004, 20:48
Kraj: Celje


Odgovor Objavljeno: 30 Sep 2005, 23:27 

Zanimivo, drugace,
ce hoce kdo barvat leseno kitaro v PRS stilu,
tule tutorial:
http://www.stewmac.com/tradesecrets/bridge_body/electric/tsblueguitar/blue_guitar01.html
 
 
 
 
Jaco P.
Uporabniški avatar
bodoča legenda


Prispevkov: 644
Pridružen: 25 Mar 2005, 20:27
Kraj: Brežice


Odgovor Objavljeno: 01 Okt 2005, 20:03 

kak si to meu lak? u pločevinki al ko sprej?
..a sploh obstaja lak v obliki spreja? :oops:
 
 
 
 
Mar]{o
gospodar strun


Prispevkov: 871
Pridružen: 04 Jan 2005, 10:46
Kraj: Ljubljana


Odgovor Objavljeno: 01 Okt 2005, 20:42 

Seveda da obstaja :) . Pismo mu je uspel lep finish na telecasterju :P .
 
 
 
 
redmax
vzhajajoča zvezda


Prispevkov: 301
Pridružen: 15 Avg 2004, 20:48
Kraj: Celje


Odgovor Objavljeno: 02 Okt 2005, 10:06 

V baumaxu ga mas za 699sit, svetlecga ali mat .Tale zadeva lepo pali tut sam sem se spilu, sam ni najboljs ratal, ko nisem vedu kiro barvo bi vzel, pa sem kupu kr Dipi od juba, moder, pa crez crn sunburst :D
http://www.geocities.com/dex2me/zacasna/Image03.jpg
 
 
 
 
JohnSON
bobnar


Prispevkov: 28
Pridružen: 27 Nov 2004, 12:39

Odgovor Objavljeno: 25 Okt 2005, 15:05 

Bi kdo v Sloveniji znal takole prebarvat (trup, vrat in glavo) in kolk bi bla okvirna cena, kam se lahko obrnem ? :

http://cgi.ebay.de/PAUL-REED-SMITH-PRS- ... dZViewItem
 
 
 
 
Borut
Uporabniški avatar
doniral2010
doniral2010


Prispevkov: 9579
Pridružen: 13 Avg 2004, 09:20

Odgovor Objavljeno: 25 Okt 2005, 15:08 

poanta take barve je v lesu. Če les spodaj ni highly figured quilted maple boš tak finish dosegel edino z quilted maple furnirjem in nato barvanjem.
Če je pravi top, bo kitara verjetno draga in že tako pobarvana, če pa ni, bo pa samo lepa, zvok pa nič boljši, pa strošek bo...
 
 
 
 
Kruc-FX
Uporabniški avatar
reverb fanatik


Prispevkov: 469
Pridružen: 18 Apr 2005, 21:39
Kraj: Kranj


Odgovor Objavljeno: 25 Okt 2005, 15:08 

Za tak finiš potrebuješ trup, ki je krit z "quilted maple" - tega se ne da kar narisat gor :D (no, verjetno se da ampak ne bi nikoli dosegel takšne globine finiša)
 
 
 
 
Borut
Uporabniški avatar
doniral2010
doniral2010


Prispevkov: 9579
Pridružen: 13 Avg 2004, 09:20

Odgovor Objavljeno: 25 Okt 2005, 15:15 

ali pa veener (furnir) ki je čisto poceni in je tudi na dosti kitarah samo za dekoracijo...

http://cgi.ebay.com/Quilted-Maple-Venee ... dZViewItem
 
 
 
 
Kruc-FX
Uporabniški avatar
reverb fanatik


Prispevkov: 469
Pridružen: 18 Apr 2005, 21:39
Kraj: Kranj


Odgovor Objavljeno: 25 Okt 2005, 15:27 

Kdo ti pa potem lahko tak furnir nalepi na kitaro? Šinko? In ali potem ravno tako izgleda kot da bi bil ves trup iz tega javora? Ker imam tudi sam precej fetiš na te QM finiše...
 
 
 
 
JohnSON
bobnar


Prispevkov: 28
Pridružen: 27 Nov 2004, 12:39

Odgovor Objavljeno: 25 Okt 2005, 15:40 

No ja kitaro bom kupil takšnelo, ki je čista kopija prs-a (headstock na stran) FAME visokokvalitetne kitare, proizvodnja na polskem, prodaja v Nemčiji :

http://www.musicstorekoeln.de/de/global ... store.html

Fame, le da bo moja imela pravi prs headstock. Kot se vidi na sliki je nekako flambirana :) , ampak ne preveč v detajlih, tako da moje vprašanje, če se to lahko kako zrihta, prebarva in kakšna bi potem bila kvaliteta še ostaja. Sam se raje ne bom spuščal v "popravilo" ker bi bilo to očitno preveč zahtevno...
 
 
 
 
grmekk



Odgovor Objavljeno: 19 Nov 2005, 18:02 

legenda, pohvalen post!
sam se ravno lotevam barvanja ene kitare in tale "priročnik" mi je zelo pripomogel.
bi pa nekaj vprašal (offtopic):
tista plastika, ki pride na vseh stratocasterjih okrog magnetov. ali je zamenljiva s kakšno kovino (Nizko magnetno - npr. aluminij)? ali bi imelo to veliko vpliva na magnete (in s tem posredno na zvok)? hvala...
 
 
 
 
Bipo Larni
Uporabniški avatar
Surf kavboj


Prispevkov: 7126
Pridružen: 13 Jan 2005, 02:52
Kraj: Celje


Odgovor Objavljeno: 19 Nov 2005, 19:21 

Tony Zemaitis je trdil, da pickupe kovina še bolje obvaruje pred motnjami :-)

Slika
 
 
 
 
redmax
vzhajajoča zvezda


Prispevkov: 301
Pridružen: 15 Avg 2004, 20:48
Kraj: Celje


Odgovor Objavljeno: 19 Nov 2005, 21:47 

Furnir res ni problem najti tudi pri nas ker je kar nekaj firm ki ga imajo in delajo-prodajajo. Imas pa lahk en drug problem.... zej ce se gre za kitaro tipa fender tele ali strat, ni problema z furnirjem ker je telo po zgornji ploskvi ravno( z sunburstom zakrijes mejo), ce pa je kitara tipa Les paul ali PRS ipd je pa problem da zgornja ploskev ni ravna, ampak valovita, sredina visja od robov. :? Tu pa pride v upostev sam za lepljenje furnirja ena zadeva, ki ne vem kak se rece, dejansko je vakumska vreca v katero das kitaro in jo s furnirjem vred vakumsko stisnes.... ce pa je kak drug postopek , pa ne vem, verjetno je kaka alternativa, sam ne vem kaka.Cene pa kupis mal debelejsi furnir, ene 5mm, odstranis komplet zgornji del (hobl maschina to nardi v 3 sekundah) na telesu, pa nalepis tega gor,sam pol mors dol brusit pa cilat da bo isto ko prej, pa lukne mors navrtat na istih mestih :wink: ...
 
 
 
 
Kruc-FX
Uporabniški avatar
reverb fanatik


Prispevkov: 469
Pridružen: 18 Apr 2005, 21:39
Kraj: Kranj


Odgovor Objavljeno: 20 Nov 2005, 00:10 

Mislim da to nekateri elegantno rešijo z vrečami peska/mivke. So dovolj težke da pritisnejo furnir na trup, ker so napolnjene s pekom pa se lepo uležejo nanj, tako da se furnir lepo prilepi na ves trup. Sam tega še nisem počel, sem pa nekje zasledil to metodo.
 
 
93 prispevkov • Stran 1 od 71, 2, 3, 4, 5 ... 7
 
 
Pojdi na: